۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
دلار دوباره در اوج

دلار با صعودی عالی دوباره در اوج قرار گرفت.

به گزارش صدای بورس، تمایل معامله گران برای نگه داشتن دلار نسبت به ماه های ابتدایی سال ۲۰۲۰ کاهش کاملا محسوسی یافته است و با پیشرفت های به دست آمده در مقابله با کرونا و روی کار آمدن دولتی با رویکردهای معتدل تر در آمریکا، جذاست ارزهای پرریسک تر برای معامله گران بیشتر شده است.

اگرچه انتظار نمی رود که دلار با یک سقوط آزاد مواجه باشد اما بسیاری از تحلیل گران بازار ارز معتقدند در شرایط کنونی فضا برای عقبگرد بیشتر دلار نیز فراهم است و شاید دلار تا چند ماه ابتدایی سال ۲۰۲۱ نیز در سنگر دفاعی فعلی خود باقی بماند. 

کیت جوکیس- استراتژیست ارزی بانک سوسیت ژنرال گفت: به زبان ساده از نظر معامله گران ارزش فعلی دلار بیش از حدی است که باید باشد و برای همین فکر می کنم روزهای بد دلار ادامه دارد. بازارها به آن چه در حوزه سیاست گذاری پولی رخ می دهد واکنش نشان می دهند و با وضعیت فعلی فشار زیادی روی دلار است. در مقایسه با ماه های ابتدایی سال جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش پیدا کرده است. 

شاخص دلار

 شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۶۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۵۲۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۴ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۳۵ دلار مبادله شد. یورو ۰.۵۴ درصد پایین رفت و با رفتن به کانال ۱.۲۱ به ۱.۲۱۶ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

 در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۳ درصد افزایش به ۱۰۳.۶۷۵  ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۲۸ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۴۲ یوان چین اعلام شد.

منبع: ایسنا

کد خبر 424586

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =