غول بزرگ بورسی همچنان کاهشی/ بازارگردان و حقوقی شستا کجا هستند؟

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا امروز رتبه اول دو گروه پرتراکنش‌ها و تاثیرگذارترین‌ها را از آن خود کرد.

به گزارش صدای بورس، امروز ۱ آذر اولین روز زمستان ۹۹، تلاش شاخص کل برای رسیدن به یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد با شکست مواجه شد و  با  ۲ هزار و ۷۰۸ هزار واحد ریزش به ماندن در کانال یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد رضایت داد.

شاخص کل هم وزن نیز در بازار امروز با ۴ هزار و ۵۸۰ واحد رشد به ۴۵۲هزار و ۴۱۸ هزار واحد رسید. 

درحالی که شستا، خودرو، فولاد، فخوز، رمپنا، کگل، ۷ شرکت تاثیر گذار بر شاخص کل امروز بودند، ۷ نماد پرتراکنش بورسی امروز شستا، شپنا، خودرو، کاما، وتجارت، فملی، خساپا بودند.

بیشتر بخوانید:
لحظه به لحظه با بازار ۱ دی ۱۳۹۹
روند صعودی سود شستا
بازار سرمایه امروز رنگ یلدایی به خود گرفت/ توجه حقوقی ها به کدام نمادها بود؟

 این غول بورسی در هر دو گروه پرتراکنش و شاخص سازها رتبه اول را از آن خود کرد.شستا امروز با قیمت ۲۴ هزار و ۷۰۰ ریال باز شد و در میانه بازار تا قیمت ۲۵ هزار و ۳۰۰ هزار ریال هم رسید و در نهایت با قیمت پایانی ۲۴ هزار و ۴۶۰ ریال به کار خود پایان داد. این رقم در مقایسه با دیروز با کاهش 3.55 درصدی مواجه بوده است. این نماد روند مثبت بودنش نسبت به روزهای اولیه که در بورس عرضه شد، متفاوت شده است. در روزهای ابتدایی عرضه این سهم روند مثبت و رو به جلویی را در پیش سهامداران گذاشت، به طوری‌که همه فقط نام شستا را بر زبان جاری می کردند اما پس از بازشدن شستا بعد از یک دوره بلندمدت متوقف بودن، بیشتر روزهایش را در منفی سپری می‌کند. در حال حاضر حقیقی‌ها اعتماد خود را از این نماد از دست داده اند و هر روز پول خود را از این نماد خارج می کنند. امروز نیز بیش از 93.390 میلیارد تومان خروج پول حقیقی از این سهم رقم خورد. آیا وقت آن نرسیده که حقوقی و بازارگردان این سهم حمایت جدی از این شرکت داشته باشند؟

در نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی امروز حقیقی‌ها ۷۳.۲ درصد خریدند و ۹۸ درصد فروختند که ۹۳ میلیارد و ۳۹ میلیون ریال نقدینگی از شستا خارج شد حقوقی‌های شستا اولین روز زمستان سرد حاضر شدند، ۲۶.۷ درصد خریدند و ۱.۹ درصد فروختند. 

در مجموع  ۱۵۳ میلیون و ۷۰۵ هزار سهام شستا به ارزش معاملاتی ۳ هزار و ۷۵۹ میلیارد و ۱۹۴ میلیون ریال معامله شد.

کد خبر 424439

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =