FATF چه تاثیری بر سهام‌های بانکی دارد؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: هر شخص اعم از مسئولان یا کارشناسان بازار سرمایه که می‌گویند قبول کردن FATF می‌تواند بر سود سهام‌های بانکی تاثیر بگذارد کاملا نادرست است.

به گزارش صدای بورس،احمد جان جان کارشناس بازار سرمایه، در رابطه با میزان اثرگذاری قرارداد FATF بر سهام‌های بانکی در بازار سرمایه، اظهار کرد: هر شخص اعم از مسئولان یا کارشناسان بازار سرمایه که می‌گویند قبول کردن FATF می‌تواند بر سود سهام‌های بانکی تاثیر بگذارد کاملا نادرست است به علت آنکه اگر آن شخص یکبار مفاد قرار داد را به طور دقیق و به زبان اصلی مطالعه کرده بود چنین حرفی را نمی‌زد.

وی افزود: یکی از مشکلات اصلی موافقان این قرار آن است که خود نمی‌دانند دقیقا با کدام یک از بندها موافق هستند و نهایت اطلاعات آن‌ها از FATF به مسئله پول شویی باز می گردد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: هر سال بندهای این قرار داد تغییر می‌کند به گونه‌ای که آخرین بروزرسانی آن به ماه JUNE در سال ۲۰۱۹ بازمی گردد، نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد کل توصیه‌های چهل گانه FATF از صفحه ۹ این قرار داد شروع می‌شود و تا صفحه ۲۹ ادامه دارد، در ظاهر خواندنش آسان می‌آید، ولی تفسیر هر کدام از این بندها حداقل ۲۰۰ صفحه می‌شود.

جان جان بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی بازار ارز ما این است، حال کسانی که از کلیات این قرار داد آگاهی ندارند  در رابطه با  این قرار داد می گویند که اگر عملی  شود سود سهام بانک‌ها نیز در بازار سرمایه افزایش خواهد یافت در حالی هیچ تاثیری نخواهد گذاشت پس سهام داران نسبت به این گونه از صحبت‌ها دل خود را خوش نکنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 424391

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =