برنامه های چابک سازی در دستور کار بانک پارسیان

مدیر امورشرکت ها، مجامع و سرمایه گذاری بانک پارسیان از مصوبات و برنامه های بانک پارسیان برای رسیدن به بانکی چابک خبر داد و ابراز امیدواری کرد بخش عمده این مصوبات در سال ۱۴۰۰ محقق شود.

به گزارش صدای بورس به نقل از روابط عمومی بانک پارسیان، محمد ابوالقاسمی- مدیر امورشرکت ها، مجامع و سرمایه گذاری بانک پارسیان با بیان اینکه سـهام بانک با یک روند متعادل رو به مثبت بـوده اسـت، چشـم انداز و بازدهی سهم را برای سهامداران مناسب ارزیابی کرد و گفت: یکی از مهمترین اهداف مدیریت هر مجموعه افزایش حداکثری ثـروت سـهامداران است. مدیریت بانک سعی نموده است با اتخاذ سیاست های مناسب منافع سهامداران در کوتاه مدت و بلند مدت را تامین نماید.

وی با تاکید بر اینکه بانک تمام توان خود را بر فروش املاک مازاد و عرضه سهام شرکت های زیرمجموعه در راستای خروج از بنگاه داری متمرکز نموده است، درباره توفیقات حاصل شده و نتایج آن تصریح کرد: همانگونه که اطلاع دارید مرجع قانونگذار در مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید بر واگذاری املاک مازاد و همچنین سرمایه‌گذاری در سهام شرکت های خارج از زنجیره بانکداری تاکید نموده است. بانک پارسیان نیز تاکنون در راستای اجرای مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید اقدامات شایان ذکری انجام داده است.
مدیر امورشرکت ها، مجامع و سرمایه گذاری بانک پارسیان با اشاره به عملکرد بانک در خصوص فروش املاک و دارایی های مازاد در سال جاری گفت: بانک طی هشت ماهه ابتدای سال مالی جاری بالغ بر ۲۴۵۰۰ میلیارد ریال از املاک مازاد را واگذار نموده است. همچنین در سال ۱۳۹۹ سهام شرکت لیزینگ پارسیان نیز توسط بانک در بازار بورس اوراق بهادار عرضه گردیده و عرضه اولیه سهام شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس نیز در بورس اوراق بهادار در آستانه انجام است. در همین راستا جهت عرضه عمومی سهام تعدادی دیگر از شرکت های تابعه بانک در بورس نیز اقدامات موثری صورت پذیرفته که در حال طی مراحل قانونی عرضه سهام می باشد.
ابوالقاسمی در خصوص راهکارها و برنامه های بانک درباره افزایش سرمایه خاطرنشان کرد: مهمترین رکن جهت افزایش ظرفیت های بانک، میزان سـرمایه پایه بانک است که با افزایش آن، نسبت کفایت سرمایه بهبود خواهد یافت. از جمله راهکارهای افزایش نسبت کفایت سرمایه، افزایش در حقوق صاحبان سرمایه و بهینه سازی ترکیب دارایی هاست که با توجه به الزامات ابلاغی معاونت محترم نظارتی بانک مرکزی، افزایش سـرمایه بانک به میزان ۵۰ درصد در دسـتور کار قرار گرفته است.
وی افزود: در حال حاضر پس از تصویب گزارش توجیهی افزایش سرمایه توسط هیات مدیره بانک و اخذ گزارش حسابرس و بازرس قانونی جهت اخذ مجوز از نهادهای ناظر اقدام گردیده و امید آن می رود که درسال جاری بخشی از آن تحقق یابد.
مدیر امورشرکت ها، مجامع و سرمایه گذاری بانک پارسیان درباره تمهیدات آن بانک جهت بهبود صورت های مالی و استحکام مالی بانک اظهار کرد: در راستای حفظ منافع بلند مدت سهامداران، پروژه هایی جهت بهبود خدمات قابل ارائه به مشتریان و تبدیل بانک پارسیان به بانکی چابک در هیات مدیره به تصویب رسیده است که امید می رود بخش عمده آنها در سال ۱۴۰۰ محقق شود.
کد خبر 424286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =