بسته حمایتی با هدف رفع مشکلات خودروسازان

رییس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: کیفیت خودرو مطالبه مردم است که باید با هم‌افزایی و هماهنگی‌های لازم، توقع و انتظارات را به‌نحو مطلوبی پاسخ داد.

به گزارش صدای بورس، «نیره پیروزبخت» امروز (سه‌شنبه) در بازدید از ایران‌خودرو، در جمع مدیران این گروه صنعتی افزود: آگاهی از  قوانین و مقررات و همچنین نیازهای تولید می‌تواند بسیاری از موانع را طبق قوانین و مقررات رفع کند.

وی به بسته حمایتی این سازمان اشاره کرد و افزود: این بسته حمایتی با هدف رفع مشکلات دست‌وپاگیر در صنعت برنامه‌ریزی شده که بسیاری از نگرانی‌های امروز خودروسازان را رفع می‌کند.

پیروزبخت ادامه‌داد: دولت در یک برنامه کوتاه‌مدت به منظور رفع نیاز داخل، با  واردات خودرو موافقت کرد و این در حالی بود توان تولید در آن حجم نیاز اعلام شده از سوی خودروسازان داخلی وجود نداشت.

وی، خودروسازان را ترغیب کرد تا برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سنگین برنامه‌ریزی بلندمدت داشته باشند تا خلا ناشی از آن با همت سازندگان داخلی رفع شود.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، وجود قطعات تقلبی را یکی از چالش‌های صنعت خودرو دانست و تاکید کرد: شاید بهتر باشد برخی از قطعات به صورت انحصاری در اختیار خودروسازان قرار گیرد تا مانع از ورود قطعات تقلبی باشد، اما این مهم نیازمند سازوکارهای خاصی است که باید با دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه‌ریزی کنیم.

رشد 58 درصدی تولید ایران‌خودرو

در این دیدار «فرشاد مقیمی»‌ مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به پیوند استراتژیک خودروسازی کشور با استاندارد، گفت: همه استانداردها در چارچوب ضوابط تعیین شده در فرآیند تولید خودرو رعایت می‌شود.

وی با اشاره به رشد ۵۸ درصدی تولید خودرو از سوی گروه صنعتی ایران‌خودرو، افزود: با داخلی‌سازی قوای محرکه و قطعات می‌توان به میزان قابل توجهی از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

مقیمی، توجه به بازارهای صادراتی را علاوه بر تامین نیاز داخل مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورت ایجاد بسترهای لازم می‌توانیم به صادرات پرداخت.

وی با انتقاد از واردات خودرو، اظهار داشت: لازم است مشکلات ناشی از خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل ایران‌خودرو در خاتمه با اشاره به شرایط تحریم و مشکلات ناشی از کرونا، ضمن تاکید بر مساعدت و همکاری بیش از پیش، خاطرنشان‌کرد: از تکالیف استاندارد و مقررات آن عدول نخواهیم کرد.

منبع: اقتصادآنلاین

کد خبر 423911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =