توجه حقیقی‌ها به کدام نمادها بود؟/ حجم‌های مشکوک امروز بازار سرمایه

کاهش بیش از ۱۱هزار واحدی شاخص کل (۰.۷درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۵هزار واحدی قرار داد.

به گزارش صدای بورس،بازار امروز روز خوبی را پشت سر نگذاشت و از همان دقایق اول با عرضه‌های زیاد مواجه شد.در میانه بازار با خبری که از مجلس در خصوص پتروشیمی‌ها و پالایشی‌ها آمد، کمی باعث بهبود بازار به خصوص در این گروه شد. اما صعود پالایشی‌ها نیز نتوانست بازار را مثبت کند. در نهایت نیز شاخص کل با کاهش بیش از ۱۱ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد به کار خود پایان داد.
شاخص‌کل هم‌وزن نیز با ۰.۲درصد افت در محدوده ۴۵۶,۳۱۱ قرار گرفت.

تعداد معاملات یک میلیون و ۸۹۷ هزار نوبت معاملاتی با حجم معاملات ۱۲۶۹۴ میلیون سهم و ارزش معاملات به ۱۵۳,۳۰۴.۲۱۰ میلیون ریال رسید. همچنین ارزش بازار امروز ۶۰,۱۴۲,۵۳۶.۸۳۷ میلیارد ریال بود.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود ۱۸هزار میلیارد تومان رسید و بیش از ۹۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی انجام شد.

امروز در بازار شاهد رشد بیش از یک درصد ۲۳۷نماد و افت بیش از یک درصد ۲۹۸نماد بودیم.

سه نماد با بیشترین تقاضا نمادهای بوعلی، وپارس و شبندر بودند. نمادهای انرژی ۱، وسینا و پدرخش سه نماد بابیشترین عرضه در بازار امروز بودند. همچنین بیشترین ارزش معاملات به نمادهای پالایش، شپنا و خودرو و بیشترین حجم معاملات به نمادهای خودرو، خساپا و وتجارت اختصاص یافت.

در بازار امروز ورود پول هوشمند به نمادهای ثاخت، وتوصا و قاسم و خروج پول هوشمند از نمادهای فوکا، دمعیار و خعمرا صورت گرفت.

بزرگترین خریداران حقیقی در شرکت‌های شکبیر، کگهر و فپنتا و بزرگترین فروشندگان حقیقی در شرکت‌های دمعیار، کمند و امید بودند.

حجم مشکوک امروز در نمادهای فیبرا، فن‌آوا و پلاست بود و نمادهای کباده، فسدید و وآیند به علت افشا اطلاعات الف در کدال طی روز جاری متوقف شدند.

بخشی از معاملات نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری بوعلی (وبوعلی) به دلایل نظارتی تایید نشد.

امروز در بازار خبرهای مهمی از جمله بازگشایی نماد نوری، موافقت مجلس با افزایش فروش نفت خام به پالایشگاه‌ها و اعطای تنفس خوراک و تغییر مدیرعامل بورس انرژی روبرو بود.

خروج خفیف حقیقی در روز خاص پالایشی‌ها

امروز شاهد خروج ۸۹ میلیارد تومان پول حقیقی (یا ورود حقوقی) از (به) بازار بودیم.

امروز در بخش خرید، ۸۷ درصد خرید ها توسط حقیقی ها و ۱۳ درصد توسط حقوقی ها انجام شد.

در بخش فروش، ۸۸ درصد فروش ها توسط حقیقی ها و ۱۲ درصد توسط حقوقی ها انجام شد.

کد خبر 423776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =