پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار سومین شرکت بیمه اتکایی کشور

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت هلدینگ سرآمد درباره شرایط خرید سهام شرکت بیمه اتکایی سامان در فرایند پذیره‌نویسی گفت: از طریق شبکه کارگزاران عضو فرابورس و به روش ثبت سفارش، عملیات خرید سهام این شرکت در نماد «اتکاسا» قابل انجام است و خریداران مبلغ ۵۰۰ ریال به ازای هر سهم در زمان خرید به صورت نقدی پرداخت می‌کنند و مابقی در تعهد پذیره‌نویسان قرار می‌گیرد که ظرف حداکثر دو سال از تاریخ ثبت شرکت اعلام وصول خواهد شد.

به گزارش صدای بورس، صبح امروز نشست خبری یک دیدار، یک عرضه در ایستگاه نود و پنجم خود میزبان موسسان شرکت بیمه اتکایی سامان (سهامی عام در شرف تاسیس) بود تا جزئیات پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار این شرکت و نیز محور فعالیت‌های آن به خبرنگاران و بینندگان اعلام شود.

هادی رئیس‌زاده مدیر سرمایه‌گذاری شرکت هلدینگ سرآمد به عنوان یکی از سهامداران عمده شرکت بیمه اتکایی سامان در این نشست عنوان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های ما در صنعت بیمه، توسعه زیرساخت‌های این صنعت است و یکی از این زیرساخت‌ها مربوط به زیرساخت‌های اتکایی است.

او با بیان اینکه ۱۱ سال از تاسیس آخرین شرکت بیمه اتکایی می‌گذرد، عنوان کرد: پذیره‌نویسی سهام در دست انتشار شرکت بیمه اتکایی سامان به عنوان یک شرکت در شرف تاسیس در صنعت بیمه از فردا در بازار سوم فرابورس آغاز می‌شود.

به گفته رئیس‌زاده شرکت بیمه اتکایی سامانه با سرمایه ۲۵۰ میلیارد تومانی ثبت خواهد شد که از این میزان ۸۵.۷۸ درصد توسط هیات موسس تعهد پرداخت دارد و مابقی این رقم به میزان ۱۴.۲۲ درصد که معادل ۳۳۵ میلیون و ۵۰۰ هزار سهم است، در فرایند پذیره‌نویسی سهام تامین می‌شود.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت هلدینگ سرآمد با اشاره به اینکه سهامداران این شرکت در شرف تاسیس از بیمه سامان و شرکت‌های زیرمجموعه آن هستند، اظهار کرد: از دوشنبه ۱۷ آذرماه پذیره‌نویسی سهام بیمه اتکایی سامان آغاز شده و به مدت حداکثر ۱۰ روز تا تاریخ بیست و ششم این ماه ادامه خواهد یافت.

او همچنین درباره شرایط خرید سهام این شرکت در فرایند پذیره‌نویسی گفت: از طریق شبکه کارگزاران عضو فرابورس ایران و به روش ثبت سفارش، عملیات خرید سهام این شرکت در نماد «اتکاسا» قابل انجام است و خریداران مبلغ ۵۰۰ ریال به ازای هر سهم در زمان خرید به صورت نقدی پرداخت می‌کنند و مابقی در تعهد پذیره‌نویسان قرار می‌گیرد که ظرف حداکثر دو سال از تاریخ ثبت شرکت اعلام وصول خواهد شد.

رئیس‌زاده درباره سهمیه خرید اشخاص حقیقی و حقوقی نیز گفت: حداکثر میزان تعیین‌شده برای تعداد سهام خریداری‌شده توسط اشخاص حقوقی و حقیقی به ترتیب یک میلیون سهم و یکصدهزار سهم است.

وی درباره ترکیب سهامداری بیمه اتکایی سامان نیز عنوان کرد: ۹ شرکت حقوقی و ۲۰ شخص حقیقی از خوشنامان صنعت بیمه، سهامداران این شرکت جدید بیمه محسوب می‌شوند.

رئیس‌زاده با اشاره به معاملات ثانویه «اتکاسا» نیز اظهار کرد: پس از اتمام پذیره‌نویسی انجام معاملات ثانویه سهام این شرکت پس از صرف زمان لازم برای انجام امور مربوط به ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین درج در یکی از تابلوهای فرابورس بر حسب احراز شرایط امکان‌پذیر خواهد بود که زمانی حداقل بین ۶ ماه تا یکسال است.

بیمه اتکایی سامان به دنبال افزایش ظرفیت پذیرش ریسک بیمه‌های مستقیم

مجید تقی‌لو نماینده هیات موسس شرکت بیمه اتکایی سامان نیز در بخش دیگری از این نشست خبری به معرفی محور فعالیت شرکت بیمه اتکایی پرداخت گفت: شرکت‌های بیمه به طور مستقیم با بیمه‌گذارها در ارتباط هستند و بیمه اتکایی در عمل این شرکت‌ها را بیمه می‌کند.

او در پاسخ به این پرسش که چرا شرکت‌های بیمه اتکایی تاسیس می‌شوند: گفت: همانطور که می‌دانید بر اساس قوانین و مقررات کشور و به دنبال کاهش تصدی‌گری دولت، سهم بیمه اجباری بیمه مرکزی سال به سال در حال کاهش است و این امر موجب می‌شود ظرفیت مازاد پذیرش ریسک برای شرکت‌های خصوصی باز شود. در کنار این با توجه محددیت‌های بین‌المللی که برای کشور ایجاد شده شاهد آن هستیم که تعهد شرکت‌های بیمه زیاد شده است در نتیجه این تجمع ریسک باید به گونه‌ای مدیریت شود که بیمه اتکایی بهترین ابزار برای این هدف است.

تقی‌لو هدف کلیدی شرکت بیمه اتکایی سامان را انجام عملیات بیمه‌گری اعلام کرد و گفت: این شرکت در نظر دارد با افزایش ظرفیت پذیرش ریسک بیمه‌های مستقیم در حوزه‌های زندگی و غیرزندگی برای صنعت بیمه ایران باری را از دوش شرکت‌های بیمه بردارد.

او با اشاره به اینکه مجموعه مالی سامان مجهز به ساختار سرمایه‌گذاری مناسبی است، عنوان کرد: در نظر داریم حوزه سرمایه‌گذاری شرکت بیمه اتکایی سامان را بسیار حرفه‌ای و با بازده بالا پیش ببریم.

به گفته نماینده هیات موسس شرکت بیمه اتکایی سامان، در صنعت بیمه کشور ۳۳ شرکت فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۲ شرکت بیمه از نوع اتکایی هستند و یکی در منطقه اصلی و دیگری در منطقه آزاد به فعالیت می‌پردازند. شرکت بیمه اتکایی سامان نیز به عنوان دومین شرکت در منطقه اصلی و سومین شرکت بیمه اتکایی در صنعت بیمه فعالیت خواهد کرد.مطالعه مقاله "تشخیص زمان خرید سهام" میتواند مفید باشد.

او با اعلام اینکه ۶۰ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی صنعت بیمه است که هر سال رشد مناسبی در حدود ۳۰ تا ۳۱ درصد رشد داشته است، گفت: در کنار این، کل پرتفوی قابل واگذاری بیمه ۱۳ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان از نوع اتکایی اختیاری بوده و عملا پرتفوی هدف ما در گام اول در صنعت بیمه این بخش از واگذاری این صنعت است.

منبع: فرابورس ایران

کد خبر 423209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =