سهامداران کامودیتی بخوانند/ غول بزرگ فولادی در ضرر بزرگ

روند ادامه‌دار ریزش‌های فولادی‌ها در بازار سرمایه تا کنون ادامه‌دار بوده است.

به گزارش صدای بورس، شنبه ۱ آذر ۹۹ شیوه‌نامه دستوری جدید دولت برای تنظیم بازار فولاد به تمامی واحدهای فولادی ابلاغ شد و با وجودی که روند بازار از شنبه مثبت است فولادی‌ها در گروه فلزات اساسی سرخ پوش بودند.

دیروز  فولاد با ۲.۲۴ درصد کاهش، ذوب با ۳.۲۹ درصد کاهش، فخوز با ۴.۹۳ درصد کاهش،  کاوه با ۴.۹۵ درصد کاهش را نسبت به روز یکشنیه ۲ آذر بازار تجربه کردند.

امروز تا ساعت ۹:۵۵دقیقه  شاخص کل در بازار سرمایه با ۰.۰۳ کاهش روی رقم یک میلیون ۳۷۵ هزار واحد قرار دارد و از این میان در گروه فلزات اساسی تمام شرکت‌های بزرگ فولادی منفی هستند. فولاد با کاهش ۴.۸ درصدی، فخوز با ۵درصد کاهش و کاوه با ۴.۷درصد کاهش از جمله فولادی‌هایی هستند که همچنان در مدار ضرر به سرمی‌برند.

داریوش اسماعیلی،‌معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به اجرایی شدن ابلاغیه جدید وزارت صمت  به صدای بورس گفت: شیوه نامه دستوری جدید دولت برای تنظیم بازار فولاد رانت و دلالی را کاهش خواهد داد و به تنظیم بازار فولاد کمک خواهد کرد.

این خبر اسماعیلی نشان از عزم راسخ وزارت صمت برای اجرایی شدن ابلاغیه جدید دارد و نشان دهنده این است که نامه سبحانی  رئیس انجمن فولاد به معاون اول رئیس جمهوری بی اثر است. این نامه تاثیر خود بر بازار سرمایه را گذاشته و همچنان شاهد ادامه دار بودن ریزش‌های بورسی هستیم.

بیشتر بخوانید:
سیمانی‌ها چرا همه ۴+ به بالا بودند/ سایه رزم حسینی بر سهام فولادی‌ها
دنیانور: شیوه نامه جدید وزارت صمت شبیخون به فولاد است

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 422119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =