سیمانی‌ها چرا همه ۴+ به بالا بودند/ سایه رزم حسینی بر سهام فولادی‌ها

فولادی‌ها تحت تاثیر ابلاغیه وزارت صمت منفی و سیمانی‌ها بر اساس شایعات مثبت بودند.

به گزارش صدای بورس، بازار امروز با بیش از ۱۶ هزار واحد مثبت به کار خود پایان داد. این سبزی بازار در حالی است که  نمای گروه فولادی‌ها امروز قرمز بود. از این میان  فملی با ۱.۰۴ درصد کاهش، فولاد با ۲.۲۴ درصد کاهش، ذوب با ۳.۲۹ درصد کاهش، فخوز با ۴.۹۳ درصد کاهش،  کاوه با ۴.۹۵ درصد کاهش را نسبت به روز قبل بازار تجربه کردند.

عظیم ثابت، مدیرعامل کارگزاری بانک سپه و تحلیلگر بازار سرمایه در ارتباط با تاثیر ابلاغیه وزارت صمت بر عملکرد گروه فولادی‌ها در بورس بیان کرد: از روز شنبه ۱ آذر ۹۹ شاهد کاهش اقبال به گروه فولادی‌ها بودیم  که نشات گرفته از شیوه‌نامه دستوری جدید دولت برای تنظیم بازار فولاد بود.

حسین یوسفی، کارشناس بازار سرمایه نیز در گفت‌وگو با صدای بورس اظهار کرد: ابلاغیه‌ها، دستورالعمل‌ها و به طور کلی هر تصمیمی از سوی وزارت صمت بر روی آن گروه در بازار سرمایه تاثیر گذار است. با توجه به اینکه صادرات گروه فولادی ها بااین شیوه نامه با مشکل مواجه خواهد شد، بازار برای حضور در گروه فولادی‌ها دست نگه داشته است.

سهام فولاد مبارکه اصفهان با نماد فولاد ۲۰۰ ریال  برابر با ۱.۴۹ درصد کاهش را تجربه کرد و با قیمت ۱۳ هزار و ۱۹۰ ریال برای روز کاری فردا بسته شد.

در گروه سیمانی‌ها اما دستان برخلاف فولادی‌هاست. خبر افزایش قیمت سیمان در خبرگزاری مهر به عنوان اطلاعیه کدال رسانه‌ای شد. این خبر تاثیر مثبت بر سهام سیمانی‌ها گذاشت و اقبال به سمت سیمانی‌ها گشت. این خبر توسط انجمن سیمان تکذیب شد اما عظیم ثابت تحلیل‌گر بازار سرمایه معتقد است روند بازار با شایعان نیز تغییر می‌کند و به طور کل بازار معتقد است سیمان گران خواهد شد.

امروز ۱۰۰ درصد سهام شرکت فارس نو با نماد سفانو توسط حقیقی‌ها خریداری شد و با ۲۲۰ ریال افزایش با قیمت ۲۶ هزار و ۸۴۰ ریال برای روز کاری بعد بسته شد. سبزوا با ۴.۹۹ درصد افزایش، سفارس با ۵ درصد افزایش، ستران با ۴.۹۹ درصد افزایش، سصوفی با ۴.۹۹درصد افزایش سدور با ۴.۹۴ درصد افزایش برای روز بعدی بسته شدند. به نظر می‌رسد کنشگران و صاحبان قدرت باید با دقت بیشتری تصمیم سازی کنند، چرا که هر گونه تصمیم می‌تواند بر آینده سهامداران خرد که چه بسا با تمام سرمایه خود به بورس آمده باشند اثر منفی بگذارد.

ا 

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 422082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =