ورود شستا به بازار سرمایه اتفاق خوبی بود/الگوی موفق مدیریت شستا در عرصه جوانگرایی باید تکثیر شود

مدیریت شستا موفق عمل کرده و این نشان‌دهنده آن است که جوانان مستعد و پرتلاشی داریم که اگر فرصت برای آن‌ها فراهم شود، می‌توانند مساله جهش تولید را محقق کرده و رونقی به بازار اشتغال کشور ببخشند.

به گزارش صدای بورس عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: مدیریت شستا موفق عمل کرده و این نشان‌دهنده آن است که جوانان مستعد و پرتلاشی داریم که اگر فرصت برای آن‌ها فراهم شود، می‌توانند مساله جهش تولید را محقق کرده و رونقی به بازار اشتغال کشور ببخشند.

حسن محمدیاری نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص ورود شستا به بورس و اثرات مثبت این اقدام تا پایان سال جاری، گفت:هر شرکت، موسسه و مجموعه‌ای اگر بخواهد فعالیت خود را به صورت شفاف دنبال کند، خوب است که به بورس بیاید و سهام خود را در بازار سرمایه عرضه کند، چراکه در آنجا شفافیت در حد اعلا است و مردم از تمامی جزییات مطلع هستند.

نماینده تالش در ادامه اظهار داشت: ما با توجه به رصدی که درخصوص فعالیت مجموعه‌های وابسته به شستا داشتیم، خوشبختانه دیدیم که استقبال عمومی خیلی خوب بوده و شرکت‌های اقماری و زیرمجموعه خیلی خوبی در شستا هستند که در حوزه‌های بسیار متنوعی از فولاد و پتروشیمی تا صنایع دارویی و چوب و کاغذ فعالیت دارند، لذا من فکر می‌کنم که اگر این امر استمرار داشته باشد، هم به نفع تولیدکننده، هم مصرف‌کننده و هم به سود کسانی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه بر اهمیت مساله جوانگرایی اشاره کرد و اظهار داشت: جوانگرایی در عرصه مدیریتی کشور ما یک اتفاق بسیار مهم و البته ضروری است، برای مثال در همین مجموعه شستا، آقای رضوانی‌فر که مدیریت آن را برعهده دارد، یک جوان گام دومی انقلاب است که بسیار هم موفق عمل کرده و اخیرا وزیر رفاه هم از عملکرد ایشان ابراز رضایتمندی داشت.

وی افزود: این الگوی موفق باید تکثیر شود و این مساله نشان‌دهنده آن است که جوانان مستعد و پرتلاشی داریم که اگر فرصت برای آن‌ها فراهم شود، می‌توانند مساله جهش تولید را محقق کرده و رونقی به بازار اشتغال کشور ببخشند. به ویژه در این شرایط که اکنون بیکاری یکی از معضلات مهم و فراگیر جامعه ما است.

محمدیاری گفت: با توجه به این تجربه موفق در مساله جوانگرایی، من فکر می‌کنم که هرچه بیشتر به جوانان در عرصه‌های مختلف تولیدی و صنعتی میدان بدهیم، ضرر نخواهیم کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به همت و روحیه جهادی مدیران شستا و توجه به استان‌های مختلف کشور گفت: امنیت شغلی پایدار در هلدینگ‌های شستا برقرار شده است.

اسماعیل حسین زهی نماینده خاش در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با «نود اقتصادی»، با اشاره به عملکرد محمدرضوانی‌فر مدیرعامل شستا، گفت:آقای رضوانی‌فر از مدیران جوان، با تجربه، پرتوان و توانمند است که با روحیه جهادی در حال کار کردن است.

وی تصریح کرد: مشکلاتی که در این زمینه در گذشته وجود داشت از بین رفته است. همچنین شاهد رفع دغدغه کارگران در پرداخت حقوق و به موقع شدن پرداخت‌های دستمزدها هستیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شفافیت عملکردهای مدیران و مجموعه شستا را از دیگر مزایای مدیریت فعلی آن دانست و  افزود: یکی دیگر از مزیت و ویژگی آقای رضوانی‌فر این است که وقتی شستا در دورترین نقاط کشور سرمایه‌گذاری می‌کند، ایشان به‌عنوان مدیرعامل شخصا ورود می‌کند و پیگیری‌های لازم را دارد تا کارها به نتیجه برسد.

حسین زهی با بیان اینکه شاهد تلاش‌های آقای رضوانی فر در استان سیستان و بلوچیستان بوده، افزود:شاید ایشان اولین مدیرعامل شستا بوده که در حوزه انتخابیه اینجانب حضور یافت و پیگیر رفع مشکلات بوده است.

وی با بیان اینکه مدیریت جدید شستا بارقه امید را در دل مردم ایجاد کرده، گفت: سرمایه‌گذاری‌هایی که از طریق شستا و هلدینگ‌ها در حال انجام است، یک نویدی برای مردم است و مردم این شرکت را از آن خود می‌دانند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره عملکرد موفق شرکت شستا در دوران تحریم گفت: خوشبختانه شستا در این دوران برای ایجاد اشتغال، افزایش تولید، توجه به صادرات از طریق مرزهای استان ما، حمایت از تولیدکننده اقدامات خوبی داشته که در دور زدن تحریم‌ها موثر بوده است.

ورود مجموعه‌هایی مانند شستا به بورس، موجب مشارکت مردم در اقتصاد می‌شود

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص شفافیت شرکت های حاضر در بورس بیان کرد: اگر وضعیت مالی شرکت‌ها را شفاف کنیم، قطعا می‌توانیم مشارکت مردم را بالا ببریم که نتیجه آن سودهی، بالا بردن بازدهی و سامان‌دهی سرمایه‌های نقدی سرگردان خواهد بود.

علی موسوی ، درباره لزوم ورود شرکت‌های دولتی مانند شرکت شستا در بورس که با رشد رو به رو شده است، گفت: این که بتوانیم شرکت‌های سودده دولتی را وارد بورس کنیم تا مردم هم بتوانند در بحث‌های مختلف از جمله خصوصی‌سازی مشارکت کنند و راه هموار شود، بسیار اقدام خوبی است.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی هم گفتیم یکی از محورهایش مشارکت مردم است و ما باید اقتصاد را مردمی کنیم.

وی ادامه داد: هنگامی که مردم در مسائل اقتصادی از جمله شکل‌گیری شرکت و کارخانه‌های بزرگ دولتی مشارکت داشته باشند؛ ما می‌توانیم بحث سرمایه‌گذاری را دنبال کنیم، زیرا به واسطه حضور مردم سرمایه‌های سرگردان وارد بازار می‌شود که از این طریق می‌توانیم از یک سو تولید را پیش ببریم و از سوی دیگر اشتغال را افزایش دهیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: می‌دانید که اگر بتوانیم کارخانه‌های مولدی را برای ایجاد اشتغال تاسیس کنیم، می‌توانیم بیماری بیکاری را ریشه‌کن کنیم که این امر یکی از اهداف عالی مقام معظم رهبری و اقتصاد  مقاومتی است.

وی درباره این که شرکتی مانند شستا اگر وارد بورس شود چقدر ضرورت دارد که به طور شفاف و دقیق آن‌چه را که انجام داده است در اختیار رسانه‌ها قرار دهد، گفت: منظور شرکتی مانند شستا نیست، هر شرکتی که وارد بورس می‌شود باید از هر جهت آمادگی داشته باشد و خودش را به اندازه‌ای برساند که بتواند در بورس ارائه شود.

موسوی با بیان این‌که بحث شفافیت به اندازه بازدهی بسیار مهم است، گفت:اگر وضعیت مالی شرکت‌ها را شفاف کنیم، قطعا می‌توانیم مشارکت مردم را بالا ببریم که نتیجه آن سودهی، بالا بردن بازدهی و سامان‌دهی سرمایه‌های نقدی سرگردان خواهد بود. 

وی تاکید کرد: هر شرکتی وارد بورس شود، باید صلاحیت بورس را احراز کند؛ زیرا بحث شفافیت به ارزش‌گذاری بسیار کمک می‌کند که این بسیار مفید است.

نماینده ملکان در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این‌که باتوجه به شرایط تحریمی چگونه می‌توانیم جهش تولید داشته باشیم، عنوان کرد:امروز در بخش تولید یکی از مشکلات ما  بحث نقدینگی است؛ تولیدکنندگانی داریم که برای خرید مواد اولیه و حتی توسعه کارخانه‌هایشان نیاز به نقدینگی دارند اما باتوجه به شرایط کشور نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

وی با بیان این که زمانی که بتوانیم نقدینگی سرگردان را وارد تولید کنیم، تولیدکننده را توانمند کرده‌ایم، اظهار داشت:اگر  این تولیدکننده نقدینگی سرگردان را به سمت تولید ببرد، آن وقت تولید افزایش پیدا می‌کند، کیفیت بالا می‌رود، جهش تولید و اشتغال هم صورت می‌گیرد و رفع بیکاری می‌شود.

منبع: شستا رسانه

کد خبر 422089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =