۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
فشار بورس باز هم افتاد

بازار امروز شروعی پرعرضه و منفی داشت اما با گذشت دقایقی از آغاز معاملات شاهد ورود خریداران به گردونه بازار بودیم. به این ترتیب خریداران ضمن استقبال از عرضه های انجام شده نه تنها بخش قابل توجهی از صف های فروش را جمع کردند بلکه قیمت ها را از کف روزانه تا صفر تابلو و بعضا محدوده های مثبت بالا بردند.

به گزارش صدای بورس، بازار امروز شروعی پرعرضه و منفی داشت اما با گذشت دقایقی از آغاز معاملات شاهد ورود خریداران به گردونه بازار بودیم. به این ترتیب خریداران ضمن استقبال از عرضه های انجام شده نه تنها بخش قابل توجهی از صف های فروش را جمع کردند بلکه قیمت ها را از کف روزانه تا صفر تابلو  و بعضا محدوده های مثبت بالا بردند.
ارزش معاملات در دو بازار بورس و فرابورس از ۱۷ هزار میلیارد تومان گذشت که بسیار اتفاق خوبی بود.
شاخص کل نیز که در آغاز بازار تا ۲۵ هزار واحد افت را هم تجربه کرده بود، در پایان معاملات با ۷۶۸۸ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۳۵۸ هزار واحد ایستاد.
نمادهای فارس، فولاد، شستا و تاپیکو بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس تهران گذاشتند و در مقابل نمادهای فملی، کچاد و شپنا با اثر مثبت، مانع افت بیشتر بازار شدند.
همچنین نمادهای شستا، خودرو، خساپا، وتجارت، فملی، فولاد و شبندر از پرتراکنش های بازار امروز بورس بودند.
در بازار امروز پالایشی ها از ابتدا، معاملات خوبی داشتند. بانکی ها نیز هرچند پرعرضه آغاز کردند اما در میانه مسیر توانستند با اقبال خریداران همراه شوند.
خودرویی ها نیز با حمایت بسیار خوبی از صف های فروش به درصدهای مثبت رسیدند.
موضوع شیوه نامه زنجیره فولاد هرچند فشار فروش را برای نمادهای فولادی به دنبال داشته اما معدنی ها از این اتفاق منتفع شده و با اقبال بازار و صف های خرید سنگین مواجه شدند. 
در بازار امروز شستا، خودرو، خساپا، فملی، وتجارت، فولاد و شبندر بیشترین ارزش معاملات را تجربه کردند.

فرابورس
در بازار فرابورس نیز با 161 واحد منفی با 16.479 واحد به کار خود پایان داد. تعداد معاملات این بازار 595.252 با حجم بیش از دو میلیارد و 376 میلیون سهم جابجا شد.
نمادهای هرمز، صبا، وسپهر، ذوب، دی و ارفع بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل فرابورس و نماد تلیسه بیشترین تاثیر مثبت را در این بازار گذاشتند.
نمادهای دی، بپیوند، بگیلان، شاروم، زملارد، غگیلا و پیزد از پرتراکنش های بازار امروز فرابورس بودند.

کد خبر 421920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =