ارزیابی توافق بین معدن‌داران طلا و بانک مرکزی

مدیرعامل زرین معدن آسیا گفت: اگر سنجیده و بر اساس تحلیل سهامی خریداری شود افزایش و ریزش شدید در بازار نخواهیم بود.

به گزارش صدای بورس، زمان افتتاح معدن کردستان در حدود ۲ ماه پیش رئیس جمهور از تصمیم جدیدی پرده برداشتند و آن اینکه معادن طلا موظف هستند، طلای تولیدشده از معادن را به بانک مرکزی تحویل دهند  و  بانک مرکزی نیز موظف شد طلای تولید شده از معادن  راخریداری نماید .

ابراهیم جمیلی، مدیرعامل زرین معدن آسیا در گفت‌وگو با صدای بورس در پاسخ به این پرسش که توفق بانک مرکزی و وزارت صمت برای خرید فلز گران‌بها را چگونه ارزیابی می کنید، اظهار کرد: این تصمیم می‌تواند به نفع بانک مرکزی و معدنکاران باشد. از آنجایی که جریان صادرات و واردات به داخل کشور در جریان تحریم‌ها مشکل شده است، با این روش می‌توان بخشی از نیاز بانک مرکزی به طلا را تامین کرد. همچنین می‌تواند جریان انتقال طلا به بانک مرکزی با امنیت انجام شود. شاید ذخایر مورد نیاز بانک مرکزی را نتواند تامین کند اما به طور قطع بخشی از منابع مورد نیاز طلای بانک مرکزی را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: 
دستور طلایی رئیس جمهور در کردستان صادر شد
ردپای بانک‌ها در گرانی مسکن
«حذف قیمت گذاری دستوری» پایه ثابت جلسات هفتگی مجلس

وی در ارتباط با وضعیت کامودیتی‌ها در بازار سرمایه  بیان کرد: سهامداران برای حضور در بورس باید آموزش ببینند، خریدهای حساب نشده افزایش ارزش سهام را در طول تیر و مرداد۹۹ و کاهش شدید ارزش سهام را در شرایط فعالی  به بار آورده است.خریدهای سهامداران حقیقی باید بر اساس تحلیل‌های حساب شده باشد. اگر سنجیده و بر اساس تحلیل سهامی خریداری شود افزایش و ریزش شدید در بازار نخواهیم بود.

جمیلی در ارتباط با برنامه‌های این شرکت تا پایان سال  گفت: یکی از برنامه‌های مهم شرکت توسعه اکتشاف در عمق است که این هدف با استفاده از جدیدترین دانش‌های روز معدنی انجام خواهد شد. مجموعه شرکت زرین معدن آسیا در در حال ایجاد شرکت‌های استانی است.  در استان زنجان سیمین معدن را ایجاد کرده و دو معدن دیگر نیز اکتشاف و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

گفتنی است: شرکت زرین معدن آسیا با نماد «فزرین» بزرگترین تولید کننده کنسانتره سرب، کنسانتره روی، شمش سرب، سرب اکسیده، شمش روی، روی اکسیده در ایران است این شرکت در سال ۱۳۸۳  برای تولید ۱۹۵۰۰۰ تن کنسانتره سرب و روی فعالیت خود را آغاز کرده است.

محبوبه قرمزچشمه

کد خبر 421292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =