مدیر دارایی همه‌فن‌حریف

یکی از کسانی که توانسته در جمع افراد تاثیرگذار در حوزه اقتصاد جایی برای خود باز کند، بری ریتولتز است.

به گزارش صدای بورس  ریتولتز نویسنده، ستون‌نویس روزنامه، بلاگر، تحلیلگر سهام آمریکایی و بنیانگذار و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در شرکت مدیریت ثروت ریتولتز است. وی در ۲۲ اکتبر ۱۹۶۱ به دنیا آمد. ریتولتز در رشته ریاضی و فیزیک از دانشگاه استونی بروک فارغ‌التحصیل شده است. او که عضو تیم اسب‌سواری مدرسه‌اش بود، در سال ۱۹۸۱ در رقابت‌های ملی اسب‌سواری انجمن نمایشگاه اسب بین دانشگاهی حضور پیدا کرد. اسب‌سواری یکی از علائق وی بود. ریتولتز سپس به تحصیل در مدرسه حقوق بنجامین کاردوزو در دانشگاه یشیوا نیویورک پرداخت. او با موفقیت امتحانات مربوطه را در نیویورک و نیوجرسی پشت سر گذاشت و چند سال به فعالیت در امور حقوقی پرداخت.
ریتولتز به عنوان مفسر مهمان در تلویزیون بلومبرگ مشغول به کار است. او همچنین در یکی از برنامه‌های رادیویی بلومبرگ میزبان افراد مشهور است و با آنان درباره بازار، سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تجاری به گفت‌وگو می‌پردازد. او پیش از تاسیس شرکت مدیریت ثروت ریتولتز، مدیرعامل  Fusion IQبود و پیش از آن هم به عنوان تحلیلگر ارشد بانک سرمایه‌گذاری Maxim Group در نیویورک مشغول به کار بود.
ریتولتز در سال ۲۰۰۹ کتاب «ملت محتاج کمک مالی» را منتشر کرد. این کتاب به بررسی تاثیر طمع سرمایه‌گذاران و وجود پول آسان بر فاسد شدن وال استریت و به هم ریختن اقتصاد جهان می‌پردازد. او در روزنامه واشنگتن پست ستون ثابتی برای معرفی سرمایه‌گذاری دارد. وبلاگ The Big Picture نیز زیر نظر وی اداره می‌شود. در سال ۲۰۱۰ وبسایت Daily Beast ریتولتز را به عنوان یکی از ۱۵ روزنامه‌نگار اقتصادی برتر آمریکا معرفی کرد.
معروف است که اقتصاددانان ذاتا افراد بدبینی هستند؛ ریتولتز هم گاه به بدبینی گرایش پیدا می‌کند. با این حال، مجموعه فعالیت‌های وی در حوزه‌های مختلف به ویژه ورزش موجب شده تا در غالب اوقات کمتر بدبین به نظر برسد.

حبیب علیزاده ، روزنامه نگار
منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره ۳۷۳

کد خبر 419779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =