پیش بینی از بهبود شرایط بازار در نیمه آبان ماه

صفاری، کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در یک خلاء اطلاعاتی درخصوص انتخابات آمریکا به سر می‌برد و شوک سیاسی واردشده به بازار سهام، موجب ریزش آن شده است.

به گزارش صدای بورس، مصطفی صفاری کارشناس بازار سرمایه گفت: باید سود و زیان شرکت‌ها پس از گذراندن خلاء اطلاعاتی اشاره‌شده، اعلام شده و پیش‌بینی سود صورت گیرد، تا زمانی که چنین اتفاقی رخ ندهد، هیچ متغیر فاندامنتالی در بازار سرمایه تغییر نخواهد کرد و اتفاق خاصی رخ نخواهد داد.

صفاری افزود: بازار سرمایه، نرخ ارز را پیشخور نکرده و این نرخ وارد بازار نشده است. زیرا هیچ‌گونه عکس‌العملی در سودآوری و قیمت‌ شرکت‌ها مشاهده نشده و درواقع بازار سهام در حال حاضر براساس نرخ‌های گذشته دلار عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید:
یک پیش‌بینی از بازار فردا
 

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: من اعتقاد دارم پس از انتخابات آمریکا، بازار سرمایه در نیمه دوم آبان شرایط مناسبی دارد و بهترین زمان برای جهش قیمت‌ها است.

وی بیان کرد: در نیمه دوم بازار سرمایه که وضعیت مناسبی دارد، شرکت‌های صادرات محور در شرایط مناسبی قرار خواهند گرفت و شرکت‌های صادرات محور مانند شرکت‌های پتروشیمی، فلزی، معادن و... می‌توانند در بازار سهام به نوعی لیدر محسوب شوند.

منبع:اقتصادآنلاین

کد خبر 419252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =