۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
فرهنگ سازی بورس در تلویزیون

نهاد ناظر بازارهای سرمایه در دنیا وظایف متعددی را برعهده دارد. نظارت و وضع مقررات جهت ایجاد بازاری شفاف و نقدشونده و کارا شاید مهم ترین وظیفه نهاد ناظر بازارهای سهام در دنیا تعبیر شود. اما در کنار آن Investor protection یا حفظ سرمایه گذاران یکی دیگر از دغدغه های ناظرین بورس ها است.

به گزارش صدای بورس، سیاوش وکیلی، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار با اظهار نظر در این خصوص اعلام کرد: محافظت از سرمایه گذاران یکی از مهم ترین سرفصل های نهاد ناظر در بازارهای سرمایه در دنیا قلمداد می شود چرا که همه سرمایه گذاران در بازارها با دانش کافی معامله نمی کنند و امکان معامله در قیمت های بالا و به اصطلاح over value همواره برای آن ها به شکل بالقوه وجود دارد.

وی در این خصوص ادامه داد: این نقش حمایتی می تواند با توسعه فرهنگ سرمایه گذاری و ارتقای سطح سواد مالی در جامعه به درستی ایفا شود.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه اظهار کرد: یکی از مسیرها و ابزارهای توسعه دانش مالی، استفاده از قابلیت های صدا و سیما است. اکنون حتی با توسعه شبکه اینترنت، دربرگیری هیچ رسانه ای به اندازه صدا و سیما نیست. به همین منظور سازمان بورس و اوراق بهادار برنامه آموزشی بورسانه را با شعار «رسانه اختصاصی بازار سرمایه» در شبکه آموزش در روزهای زوج منتشر می کند.

وکیلی در این خصوص اشاره کرد: این برنامه در ۴۰ قسمت پخش خواهد شد و هدف نهایی آن آموزش صحیح بازار سرمایه و مفاهیم آن به سرمایه گذاران است؛ سرمایه گذارانی که اکنون ۲۵ درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند و تشنه دریافت اطلاعات صحیح از کارشناسان خبره هستند.

وی در خصوص اهمیت فرهنگ سازی برای مخاطبان علاقه مند به بازار سرمایه گفت: علاوه بر آموزش مستقیم به عموم مردم، فرهنگ سازی در حوزه بازار سرمایه نیز بسیار حائز اهمیت است. فرهنگ سازی مفهوم گسترده تری دارد و می تواند حتی شامل مطالب آموزش مستقیم نباشد. به همین منظور از مدت ها پیش اختصاص شبکه ای با محوریت بازار سرمایه در دستور کار نهادهای بالا دستی قرار گرفت تا سهامداران بتوانند به دور از هیاهوهای رایج در فضای مجازی به شکل صحیح بورس را یاد بگیرند و از اتفاقات پیرامون آن باخبر شوند.

این مقام مسئول در خصوص جزئیات این برنامه های آموزشی توضیحاتی ارائه و بیان کرد: اکنون در شبکه ایران کالا هر روز از ساعت ۸.۳۰ الی ۱۵.۳۰ برنامه های متنوعی برای بازار سرمایه تدارک دیده شده است. در این برنامه ها از کارشناسان و خبرگان بازار سرمایه دعوت می شود تا هم سرمایه گذاران را از وضعیت بازار سرمایه آگاه کنند و هم مختصات درستی از وضعیت بورس به مخاطبین ارائه دهند و تحلیل مبتنی بر منطق از آینده بورس ارائه دهند. در این خصوص می توان به برنامه «پیش گشایش» و «به وقت تحلیل» اشاره کرد که با هدف فرهنگ سازی عمومی در شبکه ایران کالا پخش می شود. این برنامه ها به صورت زنده نیز در شبکه های اجتماعی منتشر خواهند شد.

منبع: سنا

کد خبر 419187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =