چراغ IPO بازار اروپا را روشن کرد

عرضه اولیه سهام یک شرکت لهستانی، لقب بزرگترین IPO اروپا در سال ۲۰۲۰ را به دست آورد.

به گزارش صدای بورس، قیمت سهام شرکت تجارت الکترونیک Allegro لهستان در روز عرضه (دیروز دوشنبه) بیش از ۶۰ درصد افزایش یافت و ارزش بازار این شرکت را به حدود ۱۹ میلیارد دلار رساند.

شرکت Allegro که بیش از ۲۰ سال قبل به عنوان رقیب eBay در لهستان پایه‌گذاری شد، مشهورترین برند تجارت الکترونیک در اروپای مرکزی به شمار می‌رود و وبسایت آن ماهانه بیش از ۲۰ میلیون بازدیدکننده دارد. افزایش استفاده از بستر فضای مجازی در جریان همه‌گیری بیماری کرونا یکی از دلایل رشد چشمگیر این شرکت بوده است.

شروع قدرتمند Allegro نشان‌دهنده نقش مهم عرضه‌های اولیه در رونق بخشیدن به فعالیت بازارهای سهام است. ماه گذشته نیز شرکت تجارت الکترونیک Hut Group بریتانیا بزرگترین عرضه اولیه سهام بورس لندن در ۷ سال گذشته را رقم زد. به گفته کارشناسن، این دو IPO موفق، چراغ بازار سهام اروپا را روشن نگهداشتند.

ایوان کیم، تحلیلگر شرکت Xtellus Capital در این باره گفت: همه‌گیری بیماری کرونا ارزش تجارت الکترونیک و استفاده از فضای مجازی را برای مصرف‌کنندگان برجسته‌تر کرد. این بیماری همچنین ضریب نفوذ تجارت الکترونیک را افزایش داد. شرایط کنونی نشان می‌دهد که شرکت Allegro از موقعیت خوبی برخوردار است و شرکتی سودآور به شمار می‌رود.

دیروز دوشنبه ارزش هر سهم شرکت Allegro با ۶۳ درصد رشد از ۴۳ به ۷۰ زلوتیس رسید. (هر دلار آمریکا معادل ۳.۷۸ زلوتیس است).

منبع: رویترز

کد خبر 418798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =