بی‌تاثیری انتخابات آمریکا در سرنوشت بلند مدت بورس تهران/ اغوا شدن برخی در صحنه انتخابات

یک کارشناس بازار سرمایه برگزاری انتخابات آمریکا را فارغ از اینکه برنده چه کسی باشد، در سرنوشت بلند مدت بورس تهران بی‌تاثیر دانست.

به گزارش صدای بورس،‌ فردین آقابزرگی کارشناس بازار سرمایه درباره شرایط این روزهای بازار و پیش‌بینی درباره وضعیت بازار تا ماه‌های بعد با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به اصلاح 25 درصد شاخص و اینکه حدود 500 شرکت بورسی بین 30 تا 50 درصد اصلاح قیمت داشتند، گفت: شاخص کل به میزانی که شرکت‌های مورد اشاره افت کردند، ریزش نکرد.

وی افزود: محرک اصلی برای جذابیت بورس در ماه‌های گذشته مربوط به نرخ ارز بود. مجدد هم رویکرد مثبت در بازار هست. نرخ ارز عامل موثری برای ارزش سهام و سود شرکت‌هاست. همچنین نرخ ارز هم در ارزش‌گذاری شرکت‌ها موثرند. این دو موضوع باعث شده است تا جریان نقدینگی به سمت بورس –طی ماه‌های گذشته- حرکت کند.

بازار بازهم در حال رشد
این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: ارزشمندی که در ماه‌های گذشته تا مرداد و شهریور در بورس وجود داشت، مجدد در حال شکل‌گیری است. در حالی که بازارهای سکه و طلا ویژگی‌های بازار سرمایه را ندارند. [اشاره به جذاب بودن بازار سرمایه]

آقابزرگی با اشاره به اینکه ارتباط مستقیمی بین نرخ ارز و بازار سرمایه وجود دارد، تصریح کرد: p بر E بسیاری از شرکت‌ها بالاست، همین باعث می‌َشود رشد بورس در ماه‌های بعدی با شیب صعودی کندتر محقق شود.

سیاست آمریکا در قبال ج.ا.ا تغییر ندارد

این کارشناس بازار سرمایه درباره انتخابات آمریکا گفت: مروری بر پرونده 30 ساله روسای جمهور آمریکا نشان می‌دهد آنها سیاست خصمانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند. به همین دلیل تفاوتی نمی‌کند در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالت متحده آمریکا کدام جناح پیروز شود.

وی افزود: دنبال کردن خط‌مشی 30 ساله سیاست‌های آمریکا نشان می‌دهد، اثرات منفی سیاست‌ آنها بیشتر می‌َشود و با برگزاری انتخابات بهتر نمی‌شود. در حالی که یک عده در داخل با بعضی گفتار –تبلیغاتی- اغوا می‌شوند.

تحریم جدید بی اثر بر بورس
در بخش دیگری آقابزرگی تصریح کرد: اقتصاد ایران در موضوع تحریم‌ها خود را با شرایط موجود تطابق داده و درسطح بین‌الملل آموخته است که چگونه باید عمل کند. بنابراین تحریم‌های جدید بانکی اثرای نخواهد داشت.

وی افزود: با فرض اینکه هرکدام از کاندیداهای کنونی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برنده انتخابات شوند یک اثرات روانی شوکی دارد و تمام می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه سپس گفت: وقتی به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنیم در حالی که از ناملایماتی‌ها و تحریم‌ها درس گرفته‌ایم. این نکات پایه و اساس اقتصادمان است و با تغییرات در سطح دولت‌های داخلی (انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم) تغییری نمی‌کند. در انتخابات آینده ایران هم برنده هرکس باشد یک تاثیرات مقطعی دارد اما در بلند مدت تاثیری ندارد چرا که سیاست‌های کلان کشور به یک سمت در حال حرکت است.

کد خبر 418618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =