پیشگویی‌های «سیلور»

در فهرست اقتصاددانان تاثیرگذار، یکی از کسانی که در رده‌های بالا قرار دارد، نیت سیلور است. او با مدرک کارشناسی اقتصاد، مدت‌ها به عنوان مشاور اقتصادی مشغول به کار بود اما علاقه اصلی وی، پیشگویی مسابقات بیس‌بال و انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش صدای بورس، در فهرست اقتصاددانان تاثیرگذار، یکی از کسانی که در رده‌های بالا قرار دارد، نیت سیلور است. او با مدرک کارشناسی اقتصاد، مدت‌ها به عنوان مشاور اقتصادی مشغول به کار بود اما علاقه اصلی وی، پیشگویی مسابقات بیس‌بال و انتخابات ریاست جمهوری است.

سیستم پیشگویی
ناتانیل رید سیلور متولد 13 ژانویه 1978 در میشیگان، اقتصاددان، کارشناس آمار و نویسنده آمریکایی است که در حال حاضر حرفه اصلی وی تجزیه و تحلیل بازی‌های بیس‌بال و انتخابات (بر اساس «سفولوژی» یا تحلیل کمی انتخابات و رای‌دهی) است. او همچنین بنیانگذار و سردبیر وبسایت FiveThirtyEight و خبرنگار ویژه شبکه خبری ABC News است. سیلور با ارائه سیستم PECOTA به شهرت رسید. این سیستم به پیش‌بینی عملکرد و پیشرفت بازیکنان لیگ بیس‌بال آمریکا می‌پردازد.

در جمع بزرگان
در سال 2009 مجله تایم، در گزارش "100 فرد تاثیرگذار جهان" سیلور را به عنوان یکی از افراد تاثیرگذار معرفی کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که سیستم پیشگویی ابداعی وی توانست نتیجه انتخابات سال 2008 آمریکا را در 49 ایالت از 50 ایالت با درستی پیش‌بینی کند. همچنین در انتخابات ریاست جمهوری سال 2012، این سیستم موفق شد نتیجه انتخابات در 50 ایالت به اضافه منطقه کلمبیا و نام برنده نهایی را به درستی پیش‌بینی کند.

پس از دریافت مدرک کارشناسی از دانشگاه شیکاگو در سال 2000، سیلور تاکنون 11 مدرک دکترای افتخاری از دانشگاه‌ةای مختلف دریافت کرده است.

نقطه ضعف
با وجود پیشگویی‌های درست، گاهی اشتباهاتی رخ داده که با انتقاد مخالفان سیلور مواجه شده است. به عنوان مثال، در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال 2016، همچون بسیاری از رسانه‌ها، وبسایت FiveThirtyEight نیز نتوانست صعود دونالد ترامپ را پیش‌بینی کند. هرچند پیشگویی بخت 30 درصدی ترامپ برای پیروزی که در روز آغاز انتخابات اعلام شد، بیشتر از رقمی بود که بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند.

وبلاگ FiveThirtyEight در سال 2010 با مجوز روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد. در سال‌های 2012 و 2013 این وبلاگ جایزه بهترین وبلاگ سیاسی Webby Awards را کسب کرد. در جولای 2013، سیلور این وبلاگ را به ESPN فروخت و به عنوان سردبیر آن مشغول به کار شد.

سیگنال و نویز
در سپتامبر 2012، نیت سیلور کتاب «سیگنال و نویز» را منتشر کرد که به سرعت در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی نیوریورک تایمز قرار گرفت و از سوی آمازون، به عنوان بهترین کتاب غیرداستانی سال 2012 انتخاب شد. این کتاب که به 11 زبان زنده دنیا ترجمه شده است، در سال 2013 نیز جایزه Phi Beta Kappa را از آن خود کرد. پس از انتخابات نوامبر 2012، میزان فروش این کتاب با 800 درصد رشد روبه‌رو شد.

در این کتاب، سیلور به بررسی چرایی ناکام ماندن بیشتر پیش‌بینی‌ها و قدرت آراء عمومی (اجماع) می‌پردازد. کتاب «سیگنال و نویز» متدهای مدل‌سازی ریاضی را با استفاده از آمار و احتمالات تشریح می‌کند. سیلور در این کتاب علاوه بر ابزارهای آماری، از منابع اطلاعاتی تاریخی و اصول تحلیل آماری سود می‌برد.

حبیب علیزاده
منبع: هفته نامه اطلاعات بورس شماره 370

کد خبر 417950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =