۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
پیش‌بینی ارز در هفته جاری

در هفته‌ای که قرار بود به قول رئیس جمهور با جشن پیروزی مردم آغاز شود، هر دلار آمریکا در بازار آزاد از ۲۸ هزارتومان هم گذشت. اما چرا دلار گران شد؟ آیا روند افزایشی در هفته پیش رو هم ادامه دارد؟

به گزارش صدای بورس، در هفته‌ای که قرار بود به قول رئیس جمهور با جشن پیروزی مردم آغاز شود، هر دلار آمریکا در بازار آزاد از 28 هزارتومان هم گذشت. با وجود بیانیه اروپا برای تعلیق تحریم‌های ایران تا 20 سپتامبر، ارز همچنان روند افزایشی پیش گرفت و در عرض این هفته هزار تومان در بازار رسمی گران‌تر شد.

چرا این هفته دلار گران شد؟ سهراب اشرفی، کارشناس بازار ارز، در پاسخ می‌گوید: این هفته اخبار سیاسی بازار ارز را شدیدا تحت تاثیر قرار داد. بازار ارز به اخبار منفی بسیار واکنش نشان می‌دهد. اول هفته گذشته ما خبر مهمی از شورای امنیت سازمان ملل داشتیم اگرچه خوشبختانه توجهی به آمریکا نشد اما انتظارات افزایشی در بازار قیمت دلار را بالا برد.

وی با اشاره به دو اقدام اخیر بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز که یکی برداشتن سقف نیما و دیگری کاهش فاصله بازار آزاد و بازار رسمی بود، ادامه می‌دهد: با این اقدامات انتظار می‌رفت بخشی از تقاضا کاهش پیدا کند و قیمت بالا نرود اما این اتفاق نیفتاد. البته با این اقدامات رکورد سامانه نیما شکست اما نیمه دوم سال همواره با نوسان همراه بوده است. در کشور ما همیشه نیمه دوم سال بازارها داغ‌تر از نیمه اول هستند. این موجب هم افزایش قیمت دلار شد. تا جایی که این هفته چندین بار قیمت بازار متشکل از بازارآزاد هم پیشی گرفت.

منبع: تجارت نیوز

کد خبر 417349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =