روند متعادل‌تر بازار در پیش است/ پیش‌بینی اولین روز پاییز ۹۹ بازار سرمایه

مدیرعامل سرمایه‌گذاری ملت پیش‌بینی کرد فردا و پس‌فردا بازار سرمایه روند متعادل‌تری خواهد داشت.

به گزاش صدای بورس،‌ بازار سرمایه روز جاری با افت ۵۷ هزار واحدی شاخص مجدد به کانال کمتر از ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی سقوط کرد. موضوعی که امیدواری‌های هفته گذشته نسبت به بازار سرمایه را کمرنگ‌تر کرده است. با این حال هنوز تحلیل‌گرانی هستند که نسبت به عوامل مختلف بازار سرمایه را مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری حرفه‌ای‌ها می‌دانند. به عبارتی آنها در شرایط کنونی بازار «پیچش مو» را می‌بینند.

محسن احمدی،‌ مدیرعامل سرمایه‌گذاری ملت هم یکی از آن دست کارشناسانی است که در پیش‌بینی خود نسبت به روند بازار با توجه به قیمت جهانی دلار و نزدیک شدن قیمت دلار بازار ازاد به نیمایی نسبت به شرکت‌های بورسی که محصولات‌شان براساس دلار تعیین می‌شود نگاه روشنی دارد.

احمدی در مصاحبه با خبرنگار صدای بورس با توجه به شرایط قیمت دلار در بازار داخلی و قیمت جهانی گفت: در چنین شرایطی گزارش‌های ماهانه و شش ماهه خوبی از سوی شرکت‌هایی که محصولات‌شان براساس قیمت دلار است خواهیم داشت. این شرکت‌ها وضعیت بنیادی خوبی دارند.

وی افزود: اگر دلار بخواهد بالا برود به طور مسلم برای شرکت‌های مذکور سود بیشتری هم کسب می‌شود. اما در مورد سهم‌های کوچک احتمالا با روندی فرسایشی اصلاح خواهند شد. در مورد این سهم‌ها احتمالا فشار فروش را خواهیم داشت.

در بخش دیگری احمدی در مورد پیش‌بینی بازار سرمایه برای فردا و پس‌فردا نیز باتوجه به جمع‌شدن صف‌ فروش بعضی‌ از نمادها در روز ۳۱ شهریور تصریح کرد:‌ با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب صحبت‌های ملایمی انجام داد و در مورد توافق با رئیس جمهور آینده آمریکا صحبت کرد،‌ بازار این وضعیت را مثبت ارزیابی کرد. به این ترتیب فردا روند متعادل‌تری در بازار خواهیم داشت.

مدیرعامل سرمایه‌گذاری ملت افزود: در بازار صنعت بانک،‌ خودرو،‌ پالایشگاه در فشار عرضه هستند. صنایع پتروشیمی وضعیت خوبی دارد.

محمد فیروزی

کد خبر 417070

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =