پیش‌بینی بازار روز سه‌شنبه

یک کارشناس بازار سرمایه پیش‌بینی کرد فردا بازار سبزپوش خواهد بود و دو نماد به سقف تاریخی خود خواهند رسید.

به گزارش صدای بورس،‌ بازار سرمایه در حالی سومین روز کاری خود را پشت سر گذاشت که به اعتقاد برخی از افراد، صحبت‌های اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی در شرایط امروز بازار بیشترین تأثیرگذاری را داشت و موجب سبزپوش شدن بازار در پایان ساعت کاری مجلس شد.

امروز حجم معاملات بازار 13 هزار و 596 میلیارد تومان بود و بیشترین ارزش معاملات مربوط به سهم‌های وبملت،‌ فملی،‌ وپارس،‌ وایند،‌ دی،‌ فولاد،‌ وتجارت،‌ سیتا،‌ وبصادر،‌ ذوب،‌ فاراک،‌ وخازوم بود.

از نگاه مهرزاد منتظری،‌ مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سبد گردان امروز بازار وضعیت خوبی داشت و انتظار می‌رود که فردا نیز بازار شاهد وضعیت خوبی باشد.

وی در گفت‌وگو با صدای بورس افزود:‌ پیش‌بینی نمی‌کنم برای روز سه‌شنبه صف‌های فولاد و فملی همانند روز دوشنبه پایدار باشد.

مدیر سرمایه‌گذاری سبدگردان آگاه تصریح کرد:‌ روز دوشنبه اولین نماد پالایشگاهی موسوم به شراز باز شد که کمترین میزان شناوری را دارد. به نظر می‌رسد مسئولان سازمان بورس این نماد را بازگشایی کردند تا عکس‌العمل بازار را ببینند و در صورت دریافت بازخورد مناسب سایر نمادهای پالایشگاهی نیز بازگشایی شوند.  

وی اظهار کرد:‌ امکان دارد فردا بازار مثبت باشد و شاید تا یکی دو روز شاخص مثبت بماند. البته محرک ویژه‌ای در بازار نیست تا بیش از این مثبت بودن بازار ادامه پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین چند پیش‌بینی درباره بازار فردا انجام داد و گفت:‌ نماد «شبدیز» به سقف تاریخی خود در زمانی که شاخص بالای دومیلیون واحد بود می‌رسد. نماد «کاوه» هم چنین وضعیتی را خواهد داشت.

منتظری با بیان اینکه بازار باید متعادل شود:‌ هنوز زود است درباره به تعادل رسیدن بازار صحبت کنیم. شاید اگر شاخص به 1 میلیون و 750 هزار واحد برسد در آن صورت شرایط برای به تعادل رسیدن بازار مهیا شود.

محمد فیروزی

کد خبر 416576

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =