خبرهای جدید از شرایط بازگشایی «آکنتور»

معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار از ۲ اقدام صورت گرفته درباره بازگشایی نماد آکنتور گفت و تأکید کرد امکان بازگشایی این نماد معاملاتی وجود دارد.

به گزارش صدای بورس،‌ قریب به ۴ سال از بسته شدن نماد کنتورسازی ایران (آکنتور) در بورس می‌گذرد،‌ اتفاقی که در زمان خودش هم کم سر و صدا به پا نکرد. هنوز هم سهامداران این شرکت تمایل دارند سرمایه بلوکه شدن‌شان آزاد شود.  

جعفر جمالی،‌ معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار درباره آخرین وضعیت نماد «آکنتور» به خبرنگار صدای بورس گفت: گشایش مجدد نماد معاملاتی کنتورسازی ایران مستلزم ارائه اطلاعات شفاف به بازار سرمایه است. درحالی‌ که مدیران این شرکت پیشتر اطلاعات غیرقابل اتکا دادند.

وی افزود: اگر مدیران شرکت کنتورسازی ایران اطلاعات صحیح بدهند،‌ نماد آکنتور قابل گشایش خواهد بود.

جمالی تأکید کرد: تا کنون ۲ اقدام درباره نماد آکنتور انجام شده است، در مرحله اول تکلیف شده که نسبت به صورت‌ها و شرایط این شرکت حسابرسی ویژه صورت گیرد و به این ترتیب شرکت کنتورسازی ایران میزان دارایی، بدهی و تعهداتش را شفاف کند.

معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین گفت: اقدام دیگر این است که خود شرکت کنتورسازی ایران هم نسبت به برگزاری مجمع و تعیین حسابرس سازمان اعلام آمادگی کرده که اگر این ۲ اقدام کامل شود نماد آکنتور بازگشایی می‌َ‌َشود.

جمالی اظهار کرد: البته بازگشایی نماد آکنتور تأثیر در پرونده قضایی شرکت کنتورسازی ایران ندارد و رسیدگی به آن پرونده سرجای خودش هست. اما نماد شرکت قابل بازگشایی است و مدیران شرکت هم به تازگی اعلام کردند که آماده هستند تا از سوی سازمان بورس و ارواق بهادار نسبت به وضعیت این شرکت حسابرسی صورت گیرد.

وی درباره پرونده قضایی شرکت کنتورسازی ایران هم گفت: درباره این شرکت رأی قطعی صادر شده است اما این شرکت به طور طبیعی حق اعتراض نسبت به رأی صادره دارد.

شرکت کنتورسازی ایران در سال ۸۷ با توجه اصل ۴۴ قانون اساسی واگذار شد و شرکت در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت. در سال ۹۴ روند صعودی نماد آن آغاز شد اما براساس بعضی تحلیل‌ها مدیران شرکت به دنبال تقویت بخش تولید خود نرفتند.

در اسفند ۹۴ سایت کدال اطلاعیه‌ای درباره نماد آکنتور منتشر کرد مبنی بر اینکه افزایش سرمایه ۱۲۵ درصدی آکنتور تصویب شده و خیلی زود قیمت هر سهم این نماد از ۲۱۰۰ تومان در۱۲ دی همان سال به ۷۱۰۰ تومان در اواخر اسفند رسید. کمی بعدتر در سال ۹۵ ارزش سهم آکنتور به بیش از ۸ هزار تومان رسید، اما کمی بعد روند نزولی این سهم آغاز شد و ارزش هر سهم آن به نصف هم رسید تا اینکه در شهریور ۹۵ سازمان بورس به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات مربوط به صورت‌های مالی حسابرسی شده، این نماد را متوقف کرد.

کد خبر 416965

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =