سه شرکت روغن خوراکی چقدر سود می دهند؟

محاسبه سودسازی شرکت های روغن های خوراکی بازار سرمایه نشان می دهد که این شرکت ها با چه پتانسیل های فوق العاده ای رو به رو هستند.

به گزارش صدای بورس، این شرکت ها عموما منتظر ورود هیچ پول از طرف هیچ نهاد و بخشی نیستند. با توجه به اینکه بازار در حال حاضر روند رشد قابل توجهی ندارد، بنابراین باید برای سوددهی در سهام این شرکت ها صبر پیشه کرد. سود این شرکت ها با دلار ۲۴ هزار تومان برای یک سال کامل حساب شده است. هرچند این اتفاق بخواهد ظرف دو یا سه سال آینده اتفاق بیفتد. فرض آن را بر آن می گذاریم، که در دو سال آینده هزینه ۵۰ درصد افزایش پیدا کند. 

 سود سازی «غبشهر»

 فروش فعلی شرکت ۳۰۰۰ میلیارد تومان ، حاشیه سود ناخالص ۱۲ درصد، مجموع هزینه های یکسال در سال ۹۸، ۲۵۵ میلیارد تومان.
سود سازی آینده فروش شرکت به ۱۸۰۰۰ میلیارد تومان می رسد، با حاشیه سود ناخالص ۱۲ درصد و هزینه های ۴۰۰ میلیارد تومان سود خالص شرکت به ۱۷۶۰ میلیارد تومان می رسد که سود هر سهم ۵۸۶ تومان خواهد شد. 

 سود سازی «غمارگ»

 فروش فعلی شرکت ۱۰۰۰ میلیارد تومان ، حاشیه سود ناخالص ۱۲ درصد، مجموع هزینه ها در سال ۹۸، ۹۳ میلیارد تومان.
فروش آینده شرکت به ۶۰۰۰ میلیارد تومان می رسد، با حاشیه سود ۱۲ درصد و کسر هزینه های ۱۵۰ میلیارد تومانی سود خالص شرکت به ۵۷۰ میلیارد تومان و سود هر سهم ۶۷۸ تومان خواهد رسید. 

 سود سازی «بهپاک»

 فروش فعلی شرکت ۸۰۰ میلیارد تومان ، حاشیه سود ناخالص ۱۲ درصد، مجموع هزینه های یکسال در سال ۹۸، ۷۵ میلیارد تومان.
فروش آینده شرکت به ۴۸۰۰ میلیارد تومان ، با حاشیه سود ۱۲ درصد و هزینه های ۱۲۰ میلیارد در یک سال کامل سود خالص شرکت به ۴۵۶ میلیارد تومان می رسد، یعنی سود هر سهم شرکت ۹۱۲  تومان.

 پی بر ای تحلیلی این شرکت ها زیر ۴~۵ است، که شاید در بازار سرمایه کمتر از ۲۰ شرکت چنین خصوصیتی را داشته باشند. در واقع اگر این سهام رشد نکنند، در خیلی از سهام قابلیت رشد وجود ندارد. سخن گزافی نیست، بهرحال اینها هم از نظر سود سازی و هم دارایی جایگاه بزرگی دارند. کانال تحلیلی بازار سرمایه تمرکز ویژه ای را روی شرکتهای که محصولات آن سرکوب قیمتی شده همچون روغن های خوراکی یا سیمانی دارد و آینده این رشد در این سهام خواهد دید.

کد خبر 416605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =