قول رئیس مجلس برای بهبود بورس زیر ذره‌بین روزنامه‌نگاران

بخش عمده‌ای از روزنامه‌های اقتصادی صبح کشور صحبت‌های رئیس مجلس در خصوص بهبود وضعیت بورس را در شرایط نه‌چندان امیدوار کننده این روزهای بورس مورد توجه قرار داده‌اند.

به گزارش صدای بورس،‌ نگاهی به صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی صبح کشور در روز دوشنبه 24 شهریور نشان می‌دهد موضوع صحبت‌های دیروز رئیس مجلس با موضوع ایجاد تحول در بورس مورد توجه روزنامه‌نگاران اقتصادی قرار گرفته است. در کنار آن موضوعاتی همچون انتخاب وزیر صمت،‌ صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در لابه‌لای صفحه اول روزنامه‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

روزنامه آسیا با تیترعرضه 100 میلیون دلار در هر روز نتوانست جلوی افزایش قیمت را بگیرد صحبت‌های عبدالناصر همتی،‌ رئیس کل بانک مرکزی را درباره حجم قابل توجه بازگشت ارزهای صادراتی مورد نقد قرار داده است.

روزنامه آفتاب اقتصادی با یک گمانه‌زنی درباره وزیر آینده وزارتخانه صنعت،‌ معدن و تجارت مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی را به عنوان یک گزینه احتمالی برای این وزارتخانه معرفی کرده است. به نظر می‌رسد این روزنامه از انتخاب سالاری استقبال می‌کند.

آفتاب اقتصادی در مطلب اصلی خو به موضوع یارانه زوج‌های جوان پرداخته است و یک آسیب شناسی در این خصوص مطرح کرده است.

ابرار اقتصادی در مطلب اول خو با عکسی از محمد باقر نوبخت خبر داده است که آخرین لایحه بودجه‌ای که دولت دوازهم مسئول نگارش و تدوین آن خواهد بود ماهیت استنباطی دارد.

این روزنامه در مطلب دیگری به نقل از رئیس مجلس شورای اسلامی هم خبر از تحول بورس داده است. موضوعی که در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی مطرح شده بود.

روزنامه اخبار صنعت نشست سران سه قوه را به صفحه اول خود آورده است. این روزنامه به نقل از رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نوشته است با سهام دولت خون جدید به بورس تزریق می‌کنیم. این مطلب به واگذاری سرمایه‌های مالی دولت که یکی از آنها سهام دولت در بورس است اشاره می‌کند.

روزنامه اسکناس در سرمقاله خود به قلم محمد امین رعیا با عنوان آثار تورمی ورود بانک‌ها به بورس به واکاوی این موضوع پرداخته است که هرگونه اقدام بانک‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایشان منجر به افزایش سمت راست ترازنامه می‌شود و خلق پول را در پی دارد.

روزنامه اقتصاد برتر با عکسی معنی دار از نشستن قالیباف بر کرسی ریاست مجلس که در کنار وی علی نیکزاد هم دیده می‌شود تیتری با ماهیت قول رئیس مجلس شورای اسلامی با عنوان تحول یک‌ هفته‌ای در بورس زده است.

این روزنامه در مطلب دیگری با عنوان صف صرافی‌ها خلوت شد گزارش میدانی از حال و هوای این روزهای بازار ارز منتشر کرده است.

روزنامه اقتصاد پویا در گفت‌وگو با نماینده نظنز از نارضایتی مردم به دلیل گرانی‌ها صحبت کرده است.

روزنامه اقتصاد سرآمد بازهم با تیتری خلاقانه و سوالی مربوط به وضعیت بازار سکه و ارز نوشته است بازی با روان مردم یا جو روانی؟!

روزنامه اقتصاد مردم هم با تیتری نقل قولی از قالیباف نوشته است مجلس برای تثبیت و تقویت بازار بورس مصمم است. اقتصاد ملی هم با عنوان وعده ایجاد تحول در بورس حال و هوای این روزهای بین مجلس و دولت را در فاز تنش‌زدایی توصیف کرده است.

روزنامه جهان صنعت که به تازگی رفع توقیف شده است در دو مطلب انتقادی وزارت صمت را گرفتار سیاسی بازی عنوان کرده است و در مطلب دیگری جلسه دیروز مجلس در خصوص بورس را پاسکاری سیاست‌های دستوری دانسته است.

دنیای اقتصادی در سرمقاله‌اش به قلم علی مروی راه و بیراهه بورس را تبیین کرده است. این روزنامه در مطلب اصلی خود سه محرک عرضه مسکن را به رشته تحریر درآورده است و جزییات طرح مجلس برای خانه اولی‌ها را بررسی کرده است.

روزنامه صمت با تیتر نجات بورس به قیمت افزایش قیمت تورم به ریشه‌یابی موضوع تشکیل صندوق تثبیت بازار سرمایه و اثر آن بر نقدینگی پرداخته است.

کد خبر 416542

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =