مهمترین اخبار اقتصادی بورسی امروز (۹۹/۶/۱۸)

«مهمترین اخبار اقتصادی بورسی»، جدیدترین خط خبری امروز ۱۸ شهریور ۹۹ را در کوتاه‌ترین و کامل‌ترین جملات بیان می‌کند.

به گزارش صدای بورس، امروز ۱۸ شهریور ۹۹ صدرنشین اخبار، منفی بودن شاخص‌های اصلی بازار سرمایه ؛ بعد از آن  فرصت 7 روزه پذیره نویسی پالایشی یکم، افزایش قیمت خودرو، افزایش 200 هزار تومانی قیمت سکه، از جمله برجسته‌ترین اخبار داخلی بود. احتمال اصلاح سنگین بازار وال استریت بعد از رشدهای چشمگیر  که توسط سی ان ان منتشر شده است، از جمله خبرهای با اهمیت‌ حوزه بین‌الملل بود. مهمترین اخبار بورسی و اقتصادی امروز را در زیر می‌خوانیم:

۱- قیمت دلار و یورو امروز ( ۹۹/۶/۱۸)

۲- پذیره‌نویسی پالایشی یکم، یک هفته تمدید شد
پالایش یکم که سهام دولت در  چهار پالایشگاه کشور از جمله پالایش نفت تهران (شتران)، پالایش نفت تبریز (شبریز)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و پالایش نفت بندر عباس (شبندر) است که به گفته حسین علایی معاون سازمان خصوصی سازی به مدت یک هفته دیگر تمدید شده است.

۳- ارزش سهام عدالت امروز ( ۹۹/۶/۱۸)
 امروز ۱۸ شهریور ۱۳۹۹ ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی با کاهشی ۳۲۹ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به ۱۵ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان رسید. بدین ترتیب ارزش ۶۰ درصد سهام عدالت برای فروش به ۹ میلیون و ۱۴۴ هزار تومان رسید.

۴- ارزش دارایکم چقدر شد؟
قیمت پایانی هر واحد از دارایکم با کاهشی ۹.۴۶ درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱۸ هزار و ۴۹۹ تومان معامله شد تا ارزش ۲۰۰ واحد از اولین ETF دولتی به ۳ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش پیدا کند. البته در معاملات روز جاری آخرین قیمت معامله شده برای هر واحد از دارایکم با ۱۰ درصد کاهش نسبت به روز معاملاتی قبل به ۱۸ هزار و ۳۸۹ تومان کاهش یافت.

۵قیمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی با اصلاحات شاخص

بررسی قیمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام نسبت به بیشترین رقمی که در سال داشتند نشان می‌دهد همراه با افت شاخص تمامی آن‌ها از سقف سالانه خود فاصله گرفتند. بیشترین فاصله قیمتی در مقایسه با بالاترین حد سال مربوط به دارایکم با افت ۴۰ درصدی است. بیشترین ثبات قیمتی در شرایط اصلاحی بازار نیز متعلق به الماس و سرو با افت ۱۶ درصدی است. 

۶- ۱۵۰ نفر چترباز سودهای بادآورده بورس را درو کردند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ۱۵۰ نفر در کشور متخصص چتربازی هستند و سودهای بادآورده را درو می‌کنند و اکثریت مردمی که دیرتر وارد می‌شوند با زمین‌های سوخته مواجه می‌شوند.

7- یک پیش‌بینی ناگوار برای وال استریت؛ مارس دیگری در راه است

به گزارش سی سی ان در ۵ ماه گذشته بازار وال استریت شاهد رشدهای چشمگیری بوده است. به همین دلیل احتمال اصلاح سنگین آن وجود دارد. برای نخستین بار در تاریخ، ارزش شاخص S&P۵۰۰ از میانگین معمول آن فراتر رفته است. برخی معتقدند، افت شاخص‌ها و فروش‌های اخیر در بازار وال استریت نشانه‌ای از وقوع اتفاقات ناگوار در آینده است.

8- محبوب‌ترین‌های بورسی امروز( 99/6/18)

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه یک‌میلیارد و 204میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر یک‌هزار و 905میلیارد تومان در 222هزار و 855نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 37هزار و 145واحدی، در ارتفاع یک‌میلیون و 570هزار و 49واحد قرار گرفت. بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان خراسان جنوبی، ایران‌تایر و معدنی دماوند با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

9- قیمت انواع خودرو در بازار آزاد
امروز قیمت پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس ۱۶۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان، پژو پارس سال ۱۹۵میلیون و سمند ال‌ایکس ۱۷۰میلیون تومان اعلام شد؛ همچنین قیمت پژو ۲۰۷ دستی در بازار امروز به ۲۵۹میلیون و مدل اتوماتیک این خودرو به ۳۷۸میلیون تومان رسید؛ قیمت نیسان ایکس تریل امروز به بیش از ۱میلیارد تومان رسید. بنابر اعلام اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل، امروز قیمت پراید۱۱۱ در بازار آزاد به ۱۰۶میلیون، پراید ۱۳۱ به ۹۷میلیون و پراید۱۳۲ هم به ۹۹میلیون تومان صعود کرد.

10- ارزش مالی تزریق ۱٪ منابع صندوق توسعه ملی چقدر است؟
طبق آخرین برآوردها دارایی صندوق توسعه ملی بیش از ۹۱ میلیارد دلار است که با محاسبه دلار نیمایی ارزش ۱ درصد صندوق توسعه ملی کشور معادل ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

منابع: صدای بورس، اطلاعات بورس، نبض بورس، اکوبورس، تسنیم، سی ان ان، 

کد خبر 416248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =