مارس دیگری در راه است

در ۵ ماه گذشته بازار وال استریت شاهد رشدهای چشمگیری بوده است. به همین دلیل احتمال اصلاح سنگین آن وجود دارد.

به گزارش صدای بورس، برای نخستین بار در تاریخ، ارزش شاخص S&P۵۰۰ از میانگین معمول آن فراتر رفته است. برخی معتقدند، افت شاخص‌ها و فروش‌های اخیر در بازار وال استریت نشانه‌ای از وقوع اتفاقات ناگوار در آینده است.

در این راستا، برخی تحلیلگران به این موارد اشاره می‌کنند: ممکن است حجم بالای معاملات سهام به سقوط شدید بازار در آینده نزدیک منجر شود؛ عوامل تشدیدکننده‌ نزولی بازار به کار افتاده‌اند؛ با در نظر گرفتن میانگین ارزش، بازار در سطوح بسیار بالایی در حال معامله سهام است، بنابراین احتمال اصلاح زیاد است.

در ماه مارس پس از شیوع جهانی بیماری کرونا، ارتشی از سرمایه‌گذاران شکل گرفت که همنوا با جو ایجاده شده شروع به فروش کردند. برخی معتقدند که این اتفاق دوباره رخ خواهد داد البته به شکلی متفاوت، چون فدرال رزرو در حال تزریق حجم زیادی از پول ارزان را به بازار است. رویکرد خودخواهانه فدرال رزرو که تحت فشار دولت ترامپ انجام شده، نشانه هشداردهنده دیگری از احتمال ریزش است.

وقتی در ماه مارس بازار سهام سقوط کرد، این نگرانی به وجود آمد که بازارهای مالی آمریکا تا چند سال آینده در رکود به سر خواهند برد. اما آمارهای ثبت شده از آوریل تا آگوست نشان‌دهنده بهبود سریع بازار بود. گرچه تحلیلگران تکنیکال همچنان اعتراف می‌کنند که بازار در مسیر رشد و رونق قرار دارد، اما برخی نشانه‌های نگران‌کننده از وقوع یک اصلاح سنگین حکایت دارند.

تحت فشار دولت ترامپ، فدرال رزرو به کاهش نرخ‌های بهره برای افزایش تولید ناخالص داخلی و اشتغال‌زایی تن داده است. تا پیش از این، جروم پاول رئیس بانک مرکزی آمریکا در برابر خواسته ترامپ برای کاهش نرخ بهره مقاومت می‌کرد.

منبع: CCN.com

کد خبر 416235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =