۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
قیمت جهانی طلا

قیمت طلا روز جمعه هرچند رشد اندکی را شاهد بود اما به دنبال رشد بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا این هفته را با کاهش ۴ درصدی به پایان برد که اولین کاهش هفتگی از اوایل ماه ژوئن تاکنون بود.

به گزارش صدای بورس، رویترز، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.16 درصد افزایش به 1933 دلار و 95 سنت رسید. در این هفته طلا شاهد کاهش حدودا 4 درصدی بود که بیشترین افت هفتگی از اوایل ماه مارس به شمار می رود. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی دیروز برای تحویل در ماه دسامبر با 0.18 درصد کاهش به 1934 دلار و 30 سنت رسید.

ادوارد میر تحلیلگر بازار طلا در موسسه کپیتال مارکتس در این باره گفت: «به دلیل بالا رفتن بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا که سبب خروج بخشی از سرمایه ها از بازار طلا شده، قیمت فلز زرد تحت فشار قرار گرفته است.»

پس از آنکه خزانه داری آمریکا میزان زیادی از اوراق قرضه را روانه بازار کرد، بازدهی شاخص اوراق قرضه 10 ساله دولت آمریکا افزایش داشت و سبب ترمیم بخشی از افت ارزش اخیر دلار شد.

بالا رفتن بازدهی اوراق قرضه هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد. رشد اندک قیمت طلا در معاملات روز جمعه پس از اعلام آمارهای اقتصادی پایین تر از حد انتظار در چین اتفاق افتاد.

بازارها همچنان از نزدیک بن بست ایجاد شده در واشنگتن بر سر یک بسته محرک مالی و مذاکرات تجاری بین آمریکا و چین را دنبال می کنند.

تحلیلگران استاندار چارترد در یادداشتی نوشتند: «با توجه به ضعف ارزش دلار و حجم بالای اقدامات محرک مالی و در حالی که انتظار می رود نرخ بهره همچنان در حد صفر یا منفی باقی بماند، روند افزایش بلند مدت قیمت طلا همچنان به قوت خود باقی است.»

کد خبر 415979

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =