گام مهم برای جهانی شدن رمزارزها

اداره بازرسی ارزی آمریکا (OCC) با صدور اطلاعیه‌ای رسمی اعلام کرد که بانک‌ها و موسسات مالی و پس‌اندازی این کشور مجاز هستند به مشتریان‌شان خدمات رمزارزی ارائه کنند.

به گزارش صدای بورس به نقل از پرداخت برتر، جاناتان گولد، حسابرس و مشاور ارشد این اداره، در نامه‌ای عمومی اعلام کرد: تمامی بانک‌های ملی آمریکا می‌توانند کلیدهای رمزنگاری‌شده یکتای کیف پول‌های ارزهای دیجیتال را نزد خود نگه‌داری کنند. این مجوز، راه را برای نگه‌داری دارایی‌های دیجیتال توسط بانک‌های آمریکایی باز می‌کند.

پیش از این، ارائه خدمات امانت‌داری ارز دیجیتال، در انحصار شرکت‌های متخصص این حوزه، از جمله کوین‌بیس بود. این شرکت‌ها عموما برای ارائه این قبیل خدمات به سرمایه‌گذاران بزرگ به مجوزی دولتی، مانند مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری احتیاج داشتند. اکنون شرکت‌های بزرگ و قانونی که پیش از این نیز خدمات امانت‌داری مشابهی را برای اسناد سهام و امثال آن ارائه می‌دادند، می‌توانند وارد میدان شوند.

این حکم جدا از اهمیت تاریخی آن و پایانی بر جنگ بانکداری سنتی با ارزهای دیجیتال، از آن جهت اهمیت دارد که ارزهای دیجیتال به سبب ماهیت کاملا غیرفیزیکی‌شان بسیار مستعد سرقت‌های سایبری هستند و داشتن حساب بیت‌کوینی در بانک امنیت قابل توجهی را برای دارندگان ارزهای دیجیتالی فراهم خواهد کرد.

گفتنی است، بازار رو به رشد و بی انتهای ارزهای دیجیتال باعث شده بوده که اخیرا بانکداران و مسئولان موسسات مالی فشار قابل توجهی را برای صدور مجوز به بانک مرکزی آمریکا وارد آورند.

کد خبر 414916

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =