کرونا، بیمه گران را تهدید می کند

تحلیل های سازمان توسعه و همکاری اقتصادی (OECD) نشان می دهد، بحران فعلی کرونا و محدودیت های اعمال شده، می تواند رشد مثبت حق بیمه و سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای را خنثی کند.

به گزارش صدای بورس به نقل از بخش بین الملل روابط عمومی بیمه آسیا، بر اساس تحلیل OECD تولید حق بیمه در بیشتر کشورها در سال ۲۰۱۹، بخصوص در بخش بیمه های غیرزندگی، با افزایش همراه بود. حق بیمه ناخالص تولیدی در ۲۴ کشور از ۴۱ کشور ارائه دهنده گزارش در این سال، در هر دو بخش بیمه های زندگی و غیرزندگی افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، میزان رشد حق بیمه عمر از منفی ۲۹ درصد در کشور لیتوانی تا ۴۲.۲ درصد در کشور ترکیه متفاوت بوده است. در بخش بیمه های غیرزندگی نیز بیشترین رشد به میزان ۱۷۳.۴ درصد در کشور لوکزامبورگ، و کمترین رشد به میزان منفی ۲۳.۶ درصد در کشور انگلیس ثبت شده است.

این سازمان اقتصادی همچنین اشاره می کند، روند سرمایه گذاری شرکت های بیمه نیز با رشد مثبت همراه بوده که این امر ناشی از بهبود جهانی بازارهای سهام در سال ۲۰۱۹ پس از رکود در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۸، بوده است.

براساس داده های اولیه OECD، با وجود این رشد در بسیاری از شرکت های بیمه جهان در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۰، محدودیت های اعمال شده برای کاهش انتشار ویروس کرونا، می تواند این رشد مثبت در حق بیمه و سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای را خنثی کند.

کد خبر 414599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =