تقدیر از جوان نمونه کارآفرین سال ۱۳۹۸

مراسم بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن، با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، در این مراسم که بخاطر شیوع کرونا به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، ۳۰ برگزیده صنعتی و معدنی که توسط کمیته برگزیدگان ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن انتخاب شده بودند، مورد تقدیر قرار گرفتند. در این مراسم از محمد مهدی مومن زاده، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری سامان مجد به عنوان جوان نمونه کارآفرین سال ۱۳۹۸ تجلیل شد. افزایش سودآوری، ایجاد اشتغال، راه‌اندازی خط تولید جدید با اتکا به دانش و تکنولوژی داخلی و توسعه سرمایه‌گذاری و فعالیت تولیدی با وجود تهدیدات مربوط به کرونا در شرکت‌هایی که وی عضویت در هیئت مدیره آنها را طی سال ۱۳۹۸ بر عهده داشته از جمله دلایل این انتخاب بوده است. مومن زاده عضویت در هیئت مدیره شرکت‌های مختلف صنعتی، تولیدی و دانش بنیان در حوزه‌های فولادسازی، تولید کارت هوشمند الکترونیکی، صنعت ساختمان، چاپ و نشر صنعتی و حمل و نقل ریلی و جاده‌ای را در کارنامه دارد.

در این مراسم سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تبریک سالروز ملی صنعت و معدن به رزمندگان خط مقدم جبهه اقتصادی، اظهار کرد: تولیدکنندگان با همت و عزم جدی خود در روزهای سخت کشور و در ایام کرونا، مانع کند شدن حرکت صنعت و توقف تولید در کشور شدند، در این مدت با وجود همه محدودیت‌ها، تولید ماسک بیش از ۳۰ برابر افزایش تولید داشته و از ۲۰۰ هزار عدد به ۶ میلیون عدد رسیده است.

وی افزود: در سه ماهه اول سال جاری صدور جواز تاسیس صنعتی بیش از ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش داشته و میزان سرمایه‌گذاری‌های جواز تاسیس‌های صادره نیز با افزایش ۱۳۷ درصدی مواجه شده است.

معاون اول رئیس جمهوری در بیست و چهارمین روز ملی صنعت و معدن، عنوان کرد: دولت به مفهوم حاکمیت ایران، دولتی ثروتمند است. وی تصریح کرد: بر اساس محاسباتی که چند سال گذشته انجام شده بود،‌ به غیر ‌از نفت و معادن،‌ دارایی ایران ۷ هزار هزار میلیارد تومان ارزیابی شد و این در حالی است که ایران اولین ذخایر نفت و گاز دنیا را نیز دارا است و در بسیاری از معادن فلزی جزو ۱۰ کشور اول دنیا هستیم و آنچه مهم است این است که بتوانیم این دارایی‌ها را مولدسازی کرده و در جهت رفاه مردم هزینه کنیم.

او در ادامه با تاکید بر اینکه بخش صنعت کشور در دوره کرونا درخشید،‌ گفت: در روزهای نخست شروع کرونا که کادر درمانی کشور با محدودیت تجهیزات حفاظت شخصی مواجه بودند، به‌عنوان یکی از مسئولان کشور احساس شرمندگی داشتم که کادر بهداشت و درمان بدون تجهیزات لازم در بیمارستان‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند و تعدادی از این عزیزان نیز در این مسیر شهید شدند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه عملکرد صنعتگران کشور در دوره کرونا در حد معجزه بود، خاطرنشان کرد: کسانی که با صنعت آشنا هستند، می‌دانند افزایش ظرفیت تولید در مدت چهار ماه چقدر دشوار است؛ چراکه مدت زمان چهار ماه حتی برای احداث سوله و دریافت مجوزهای لازم نیز کافی نیست.

کد خبر 414440

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =