۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
 نمی توان انتظار بزرگی داشت  

سلمان خادم‌المله مدیرعامل تامین سرمایه امین در خصوص اینکه ممکن است بورس مسکن نیز به سرنوشت تجربه‌های تقریبا ناموفقی چون صندوق‌های زمین و ساختمان، اوراق وغیره دچار شود، گفت: به عنوان نمونه اوراق تسه با موفقیت اجرا شد و بخش زیادی از مردم در شرایطی که بازار مناسب بود، به واسطه اوراق تسه توانستند وام بگیرند و بتوانند مسکن خرید و فروش کنند.

مدیرعامل تامین سرمایه امین افزود : اما اگر عرضه مسکن در بورس به شکل فروش متری که این روزها مطرح شده و به علاوه اوراق سلف موازی استاندارد برای فروش اوراق متری مهیا باشد، اقدام خوبی است. این اقدام به نوعی پس‌انداز ثروت مردم در بخش مسکن است و به نظر نمی‌رسد طرح ناموفقی به شمار آید.

خادم‌المله با اشاره به اینکه  برای مسکن سه نوع تقاضا مصرفی، سرمایه‌گذاری و سفته‌بازی وجود دارد.، اظهار داشت : تقاضای مصرفی در سه سال گذشته به علت فشار ناشی از تحریم‌ها و شرایط اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفته، ولی سرمایه‌گذاری و سفته‌بازی همچنان ادامه دارد.همچنین  تدابیر ساماندهی بازار مسکن باید به گونه ای باشد که بستری را برای  تعادل قیمت ایجاد کند  . 

 این مدیر بازار سرمایه تصریح کرد : به واسطه شرایط موجود، فروش اوراق متری مسکن می‌تواند در بازار مسکن کمک‌کننده باشد.اما اینکه ابزارهای مالی که در حوزه مسکن طراحی می‌شود به خانه‌دار شدن افراد  کمک  کند و پاسخگوی تقاضای مصرفی باشد، این یک انتظار بزرگ است.  وی گفت : ولی طرح بورس مسکن  در مورد کمک کردن به تسهیل معاملات بخش مسکن و تشکیل پول برای ساخت مسکن می تواند عاملی تسریع کننده به شمار آید .

  • هفته نامه ۳۵۵ اطلاعات بورس، صفحه ۶ 
کد خبر 414032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =