۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵

«انگل» بنیانگذار نیو استرن بود 

 اقتصاددانی از جنس نوسانات
«انگل» بنیانگذار نیو استرن بود 

 رابرت فرای انگل متولد ۱۰ نوامبر ۱۹۴۲ آمارشناس ۷۷ ساله آمریکایی است که در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت جایزه نوبل در علوم اقتصادی شد. انگل به همراه کلیو گرانگر به دلیل کار بر روی روش‌های تحلیل دوره‌های زمانی اقتصادی با تغییرات ناگهانی (ARCH) در سال ۲۰۰۳ موفق به دریافت جایزه نوبل اقتصادی شد. 

انگل در سال ۱۹۶۰ از دبیرستانی در فیلادلفیا فارغ التحصیل شد و سپس به کالج ویلیامز راه یافت و لیسانس خود را در رشته فیزیک گرفت. او در ادامه، دکترای فیزیک خود را از دانشگاه کرنل گرفت و یک سال پس از آن به تحصیل در مقطع دکترای برنامه‌ریزی در اقتصاد پرداخت. او بعد از فارغ‌التحصیلی از رشته اقتصاد در سال ۱۹۶۹، به‌عنوان دانشیار در دانشگاه MIT مشغول به کار شد. در سال ۱۹۷۵ به دانشگاه UCSD رفت و یک دهه بعد ریاست همین دانشگاه را در دست گرفت. او همچنین ریاست دانشکده اقتصاد UCSD را در سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۴ بر عهده داشت.

ایجاد مدل‌های آماری جدید
انگل معتقد است که توصیف دقیق و پیش بینی، اندازه گیری و البته ریسک نقش اساسی در گزینه‌های قیمت گذاری و مشتقات مالی دارد. انگل مدل‌های آماری جدیدی از نوسانات ایجاد کرد که گرایش قیمت سهام و سایر متغیرهای مالی را به خود جلب می‌کند تا حرکت در نوسانات بالا و دوره‌های نوسانی پایین جریان داشته باشد. اکنون همین مدل‌های آماری به ابزارهای اساسی نظریه  عملکرد قیمت‌های مدرن تبدیل شده‌اند. 

 انتشار اخبار خطر سیستمیک
انگل بنیانگذار و مدیر اصلی مؤسسه نوسانات نیو استرن NYU-Stern's Volatility بود که در مورد خطر سیستمیک در سراسر کشورها اخباری منتشر می‌کرد. انگل همچنین با اریک گیسلس بنیانگذار انجمن اقتصادی اقتصادسنجی در آمریکا نیز همکاری داشته است.

  • هفته نامه ۳۵۲ اطلاعات بورس، صفحه ۸
کد خبر 413314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =