«صبا» نخستین IPO سال ۹۹

چهارشنبه ۲۰ فروردین، ۱۰ درصد از سهام «صبا» شامل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم با محدوده قیمتی ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومانی هر سهم و سهمیه ۱۲۰۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار اول معاملات فرابورس عرضه اولیه شود.

به گزارش صدای بورس به نقل از  بورس پرس، درحالی پرونده عرضه‌های اولیه سال گذشته با ورود ۲۴ شرکت به بورس و فرابورس بسته شد که طبق اعلام افسانه اروجی مبنی بر عرضه اولیه چهارشنبه این هفته سرمایه‌گذاری صبا تامین، اولین شرکت آماده عرضه اولیه ۱۲ درصدی سهام (شامل ۱۰ درصد عرضه خرد و ۲ درصد عرضه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری) مشروط به تکمیل اطلاع رسانی قبل از روز عرضه شد.

به این ترتیب، مقرر شده چهارشنبه ۲۰ فروردین، ۱۰ درصد از سهام «صبا» شامل یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون سهم با محدوده قیمتی ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومانی هر سهم و سهمیه ۱۲۰۰ سهمی هر فرد حقیقی و حقوقی در بازار اول معاملات فرابورس عرضه اولیه شود که به نقدینگی یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومانی نیاز است. 

کارگزاری صبا تأمین و تامین سرمایه امین هم متعهد خرید ۱۰ و ۴۰ درصد سهام قابل عرضه در روز عرضه اولیه هستند.

همچنین تعداد کل سهام قابل عرضه صندوق‌ها در روز پس از عرضه اولیه ۳۰۰ میلیون سهم حداکثر ضریب و تخصیص صندوق به ازای هر دارنده واحد صندوق برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام، مختلط و با درآمد ثابت به ترتیب ۳۰۰۰، ۱۵۰۰ و ۳۰ تعیین شده است. عرضه سهام به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روز کاری بعد از عرضه اولیه با قیمت ثابت کشف شده صورت می‌پذیرد.

سرمایه‌گذاری صبا تامین ۲۱ بهمن سال ۷۷ در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است. سرمایه شرکت در بدو تاسیس ۱۰ میلیون تومان بوده که طی هفت مرحله به ۱.۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

برنامه شرکت برای افزایش سرمایه از محل مطالبات به ۲ هزار میلیارد تومان در سال مالی جدید در دستور کار قرار دارد.

«صبا» طبق عملکرد ۹ ماهه منتهی به بهمن سال گذشته، ۱۸۰۵ ریال سود محقق کرده که بخش مهمی از سود ناشی از فروش دارایی است. همچنین در این مدت ۳.۷ هزار میلیارد تومان سود خالص محقق شده که نسبت به دوره مشابه قبل ۱۷۵ درصد رشد داشته است.

۹۹.۹ درصد سهام سرمایه‌گذاری صبا تامین با ۳۶ نفر نیروی انسانی به شستا تعلق دارد و واحد تجاری نهایی گروه سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود.

کد خبر 412226

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =