شرکت ملی مس جهش تولید را رقم می‌زند

به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، این شرکت در سال گذشته در راستای فراهم کردن بستر برای تولید بیشتر و سرمایه‌گذاری فعالیت کرده که در نتیجه دستاوردهای در سال گذشته و برنامه‌ریزی های صورت گرفته برای سال جاری، جهش تولید را در سال ۱۳۹۹ رقم خواهیم زد.

به گزارش صدای بورس، اردشیر سعدمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تمامی برنامه‌ریزی‌ها در شرکت مس در سال ۱۳۹۸ بر مبنای خلق رکوردهای خوب در حوزه تولید بوده تا رونق تولید محقق شود، اظهار کرد: در سال گذشته برای فراهم کردن زمینه‌های تولید بیشتر، اقدامات و سرمایه‌گذاری‌های خوبی در زمینه تعریف طرح‌های توسعه‌ای جدید و سرعت بخشی به پیشبرد پروژه‌های معدنی مس انجام شد تا در آینده نزدیک شاهد جهش تولید در شرکت مس باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی مس ایران با تأکید بر توجیه اقتصادی داشتن سرمایه‌گذاری در صنعت مس، خاطرنشان کرد: توسعه در شرکت مس برای جهش و افزایش تولید تحت هیچ شرایطی نباید متوقف شود. در سال گذشته تلاش شد تا پروژه‌ها با سرعت بیشتری پیشرفت داشته باشد. بر همین اساس، توانسته ایم بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان طرح توسعه‌ای را در سال ۱۳۹۸ به اتمام برسانیم.

وی افزود: طرح افزایش ظرفیت ذوب خاتون‌آباد از ۸۰ هزار تن به ۱۲۰ هزار تن از جمله مهمترین طرح‌های توسعه‌ای بود که در سال گذشته ظرف مدت کوتاهی و با تکیه بر توان داخلی عملیاتی شد. با بهره‌برداری از این طرح، ظرفیت ذوب در شرکت مس برای اولین‌بار به  ۴۰۰ هزار تن مس آندی رسید. همچنین در سال ۱۳۹۸ واحد تولید اسیدسولفوریک سرچشمه با اهداف کاملاً زیست‌محیطی راه‌اندازی و افتتاح شد. واحد تولید اسیدسولفوریک خاتون‌آباد نیز در مراحل پایانی قرار دارد که در سال جاری به بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مس با بیان اینکه برنامه شرکت در سال ۱۳۹۹ سرعت بخشی به طرح توسعه درآلو استان کرمان است، اظهار کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این پروژه که ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن کنسانتره مس را خواهد داشت امسال وارد مدار تولید شود. این پروژه به‌تنهایی بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان به گردش مالی شرکت مس اضافه خواهد کرد. همچنین طرح‌های جدید برای احداث کارخانه‌های کنسانتره فاز دو میدوک در شهر بابک، فاز سه سرچشمه و راه‌اندازی کارخانه فرآوری سرباره‌ها در سرچشمه در دستور کار قرار دارد تا حجم قابل‌ توجهی از سرباره‌هایی که دپو شده به‌عنوان خوراک برای تولید استفاده شود.

سعدمحمدی، افزایش ۲۳۰۰ میلیارد تومانی سرمایه شرکت مس را  از دیگر اقدامات مهم شرکت مس در سال ۱۳۹۸ دانست و گفت: در شرایط فعلی بهترین و سهل‌الوصول‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه تأمین مالی برای توسعه افزایش سرمایه است. با این اقدام سرمایه شرکت مس به‌طور رسمی به ۱۰ هزار میلیارد تومان رسید که بیانگر این است که شرکت مس امسال که مزین به نام «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری شده است با اطمینان خاطر بیشتری در راستای سرعت‌بخشی به طرح‌های توسعه و افزایش تولید گام برخواهد داشت.

کد خبر 412054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =