پیش‌بینی وضعیت بورس؛ ادامه‌دار بودن روند رشدی تحت تاثیر چند عامل

رشد بازار به دلیل نقدینگی در حال تولید در ساختار اقتصاد ایران، مسائل بودجه‌ای، تورم و سایر مسائل مربوط به اقتصاد کلان، می‌تواند ادامه‌دار باشد.

سجاد عادلی، مدیرعامل کارگزاری بهمن در گفت‌وگو با صدای بورس:

رشد بازار به دلیل نقدینگی در حال تولید در ساختار اقتصاد ایران، مسائل بودجه‌ای و سایر مسائل مربوط به اقتصاد کلان، می‌تواند ادامه‌دار باشد.

موسسات بین‌المللی، تورم سال آینده را حدود ۳۰ درصد پیش‌بینی کرده‌اند. به نظر می‌رسد این تورم بتواند رشدی حداقل در همین حدود را برای بازار سهام رقم بزند.

از سویی، روند تولید شرکت‌ها چندان تغییر نکرده و با کاهش همراه نشده و حتی افزایشی هم بوده و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

در بازارهای جهانی تحت تاثیر مسائل مربوط به ویروس کرونا دچار کاهش موقت هستیم اما انتظار می‌رود که این روند موقت باشد. مسائل مربوط به بازارهای جهانی و جنگ‌های تجاری رفع شده و می‌تواند به بهبود بازار جهانی و به تبع آن، بازار سهام کشور کمک کند.

از سوی دیگر، قوانین مربوط به معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی‌ها را هم داریم که موجب واقعی شدن NAV شرکت‌ها می‌شود و احتمالا در یک سال آینده به مرور باعث تداوم رونق بازار خواهد شد.

بازار حتما اصلاح خواهد داشت اما تا زمانی که نقدینگی وجود دارد و تولید می‌شود، شاهد سقوط بازار نیستیم اما در حال حاضر سهام کوچک زیادی وجود دارند که حبابی هستند و ممکن است برای سرمایه‌گذار ناوارد ضرر ایجاد کنند.

به طور کلی به نظر نمی‌رسد که بازار دچار حباب باشد.

کد خبر 411769

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =