۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
کام سهامداران پترول شیرین شد

نهمین سالگرد تاسیس پترول، بهانه‌ای شد تا خبرنگاران بورس با رسول اشرف زاده، مدیرعامل این هلدینگ گفت‌وگویی داشته باشند. این نشست خبری در ۱۹ بهمن ماه انجام شد که در آن، مدیران ارشد گروه پتروشیمی س.ایرانیان حضور داشتند. مدیرعامل پترول در خصوص شفافیت این هلدینگ،‌ عملکرد مثبت آن، قیمت سهم فعلی و بدهی‌های این شرکت صحبت کرد و اطلاعاتی را به خبرنگاران داد تا عملکرد شرکت بیشتر از همیشه شفاف شود.

به گزارش صدای بورس، رسول اشرف زاده، مدیرعامل شرکت پترول در ابتدای نشست خبری گفت: اولین نگاهی که همیشه دنبال می‌کنیم، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی است. هر چقدر شفافیت بیشتر باشد، سهامداران راضی‌تر و خیال مدیران آسوده‌تر خواهد بود. همچنین سهامداران از حاشیه‌ها و مباحثی که مطرح می‌شود، مطلع خواهند شد.  

وی در مورد سودآوری این هلدینگ بیان کرد: قطعا برای سهامداران خبر خوبی خواهیم داشت. همچنین تامین منابع ارزی که یکی از دغدغه‌ها است، از این بابت برای شرکت ما سال بسیار خوبی بود. امیدوارم که این روند ادامه‌دار باشد.

مدیرعامل پترول بحث شیرینی سودآوری را این‌گونه عنوان کرد: خوشبختانه در چند روز گذشته، صورت‌های مالی حسابرسی و اطلاعات مالی هم در کدال منتشر شد. طبق اطلاعات درج شده، ۷۴۵ میلیارد تومان سود داشتیم که نسبت به سال ۹۷ بسیار فراتر بوده است.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته، مجموع سود پترول حدود ۵۱۲ میلیارد تومان بود که طی ۶ ماه توانستیم سود خوبی را برای سهامداران کسب کنیم که به ازای هر سهم حدود ۳۷۳ ریال در نظر گرفته شده و فراتر از برنامه‌ای است که ترسیم شده بود.

اشرف زاده در خصوص بدهی‌های شرکت گفت: گروه پتروشیمی س.ایرانیان یکی از هلدینگ‌های بدهکار بوده و متاسفانه این بدهی‌ها ارزی است. هر چقدر زودتر بتوانیم بدهی‌های خود را تسویه کنیم، به نفع سهامداران‌مان است که بتوانند زودتر به سر منزل مقصود برسند. در سال جاری توانستیم هزار و ۱۰۰ میلیارد از بدهی‌های هلدینگ را تسویه کنیم که قدم بسیار خوبی بود و امیدوارم بتوانیم مابقی بدهی‌ها را هم بر اساس برنامه‌ای که ترسیم شده، تسویه کنیم.

مدیرعامل گروه پتروشیمی س.ایرانیان اظهار داشت: ‌قیمت سهام پترول در تیرماه ۹۷ حدود یک هزار و ۳۸۰ ریال بود و در حال حاضر این قیمت به سه هزار و ۷۵۰ ریال رسیده که حدود ۲۸۰ درصد رشد داشته و نشان دهنده این است که اقدامات خوبی در حال انجام شدن است و به نوعی سهامداران نگاه مثبت به این هلدینگ دارد. این نکته هم بسیار مهم است که قیمت سهام پترول واقعی است و هیچ وقت با قیمت سهام بازی نمی‌شود. امیدواریم در مجمع سال آینده هم تقسیم سود خوبی داشته باشیم که مورد رضایت سهامداران باشد.

وی در خصوص تامین‌مالی پترول هم عنوان کرد: در مدتی که در این شرکت مشغول به کار هستیم، توانستیم حدود ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از طرق مختلف جذب کنیم که اقدام بسیار مهمی بود. همچنین در بعد ارزی هم حدود ۲۰۳ میلیارد یوان از چین و ۸۶.۵ میلیون یورو از اروپا تامین منابع انجام دادیم.

کد خبر 411615

اخبار مرتبط

  • خبرهای مهم از پترول

    خبرهای مهم از پترول

    برنامه افزایش سرمایه از دو هزار میلیارد تومان به ۳۵۰۰ میلیارد تومان در دو مرحله، عرضه اولیه شرکت‌های زیرمجموعه در بورس و پیشبرد چند طرح مهم در دستور کار گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =