۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
خبرهای مهم از پترول

برنامه افزایش سرمایه از دو هزار میلیارد تومان به ۳۵۰۰ میلیارد تومان در دو مرحله، عرضه اولیه شرکت‌های زیرمجموعه در بورس و پیشبرد چند طرح مهم در دستور کار گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان است.

رسول اشرف‌زاده، مدیرعامل گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) در گفت‌وگو با صدای بورس:

برنامه افزایش سرمایه از دو هزار میلیارد تومان به ۲۹۵۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته داریم. برنامه داشتیم سرمایه را به ۳۵۰۰ میلیارد تومان در دو مرحله برسانیم که مصوبه مرحله اول (از دو هزار به ۲۹۵۰ میلیارد تومان) اخذ شد و احتمالا تا پایان امسال نهایی می‌شود. مرحله بعدی (از ۲۹۵۰ به ۳۵۰۰ میلیارد تومان) را نیز در برنامه داریم.
برنامه مهم دیگر پترول، عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه در بورس است که پتروشیمی ارومیه یکی از آنهاست و تا پایان سال سهام این شرکت عرضه می‌شود.
امسال سه طرح (لردگان، سولفات پتاسیم ارومیه و ایلام) را به اتمام می‌رسانیم و وارد مدار تولید می‌کنیم.
در راستای تکمیل زنجیره ارزش، در حال تعریف چهار پارک هستیم که امور مربوط به یکی از آنها به اتمام رسیده است. مطالعات مربوط به سه طرح دیگر تقریبا تکمیل شده و امیدواریم تا پایان سال مالی مصوبه همه این طرح‌ها را داشته باشیم و اجرای آنها را پیگیری کنیم.
قیمت سهام پترول از ۱۳۸ به ۳۸۰ تومان رسیده است. توانستیم حدود ۳۸۰۰ میلیارد تومان جذب منابع کنیم. سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان سود داشتیم. در شش ماهه امسال ۷۴۵ میلیارد تومان سود ساختیم که این رقم تا پایان سال افزایش می‌یابد.

کد خبر 411647

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • کام سهامداران پترول شیرین شد

    کام سهامداران پترول شیرین شد

    نهمین سالگرد تاسیس پترول، بهانه‌ای شد تا خبرنگاران بورس با رسول اشرف زاده، مدیرعامل این هلدینگ گفت‌وگویی داشته باشند. این نشست خبری در ۱۹ بهمن ماه انجام شد که در آن، مدیران ارشد گروه پتروشیمی س.ایرانیان حضور داشتند. مدیرعامل پترول در خصوص شفافیت این هلدینگ،‌ عملکرد مثبت آن، قیمت سهم فعلی و بدهی‌های این شرکت صحبت کرد و اطلاعاتی را به خبرنگاران داد تا عملکرد شرکت بیشتر از همیشه شفاف شود.

  • گام بلند پترول در تکمیل زنجیره ارزش ‏محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام فروشی

    مدیرعامل پترول خبر داد: ‏

    گام بلند پترول در تکمیل زنجیره ارزش ‏محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام فروشی

    مدیر عامل شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) از تأمین و نصب تجهیزات پلی پروپیلن در شرکت توسعه ‏صنایع ‏پایین دستی ایرانیان همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: درحال حاضر تأمین و نصب نخستین تجهیزات فرآیندی ‏متناسب با برنامه زمان بندی در حال انجام است. ‏

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =