رشد 250 درصدی ارزش سهام افق کوروش

فروشگاه اینترنتی اُکالا با بیش از پنج هزار قلم کالا در تهران، کرج و مشهد خدمات می‌دهد و تا پایان ماه جاری شهرهای کرمان، قم و سمنان نیز به آن اضافه خواهد شد.

امروز در نشست خبری مدیران ارشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس آن، آخرین اخبار و برنامه‌ها اعلام شد. حسین صبوری، قائم مقام مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با اشاره به اینکه اولین فروشگاه افق کوروش در آذرماه 92 افتتاح شد، اظهار داشت که امروز تعداد فروشگاه‌ها به 1773 واحد رسیده است و در حال حاضر بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای ایران است که بالاترین میزان تحفیفات را (حدود 18 درصد) به مشتریان می‌دهد. گفتنی است، از 1773 شعبه افق کوروش، ٦٦٥ فروشگاه فرانچایز است. به گفته او، این مجموعه تاکنون بیش از دو هزار میلیارد تومان به مشتریان خود تخفیف داده و اولین مجموعه‌ای است که سهام آن در بورس ارائه شده و میزان رشد سهام نیز 250 درصد بوده است.

صبوری تاکید کرد: در سال‌های قبل فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت محدود وجود داشتند اما اینکه این فعالیت به صورت صنعت دربیاید، از زمان افتتاح فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش شکل گرفت. او ادامه داد: در GDP کشور سهم بازرگانی و واسطه بسیار بالا است اما فروشگاه‌های زنجیره‌ای توانستند با حذف واسطه‌ها سهم تولیدکننده را از تولید ناخالص ملی افزایش دهند و به افزایش تولید و اشتغال کمک کنند. تخفیف‌هایی که ما ارائه می‌دهیم کاملا بستر اقتصادی دارد؛ وقتی شرکت پخش بنکدار و خرده‌فروشی که هر کدام سود خود را داشتند، حذف شد و مصرف‌کننده به طور مستقیم از فروشگاه زنجیره‌ای خرید کرد، همین سهم واسطه‌ها تبدیل به تخفیفات می‌شود.

به گفته او، در جریان اعتراضات اخیر نسبت به گران شدن بنزین، شعب این فروشگاه آسیب جدی ندیده‌اند و در تمام مدت به خدمات‌رسانی به مشتریان ادامه داده‌اند.

بوری در رابطه با حضور در کشورهای همسایه گفت: با ایجاد تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا و همچنین گسترش همکاری‌های ایران و سوریه، این مجموعه مطالعات خود را برای حضور در دیگر کشورها آغاز کرده است اما فعلا تا پایان سال جاری برنامه عملی برای افتتاح شعب خارجی نداریم.

در ادامه این نشست خبری، کاظم کلب‌خانی، مدیر فروشگاه اینترنتی اُکالا گفت: در زمان قطعی اینترنت و گران شدن بنزین، سیستم فروش اینترنتی ما اعم از سایت و اپلیکیشن فعال بود و هیچگونه اختلالی نداشت. سرورهای ما تماما داخلی هستند و با حجم بسیار بالاتر از این هم می‌توانند کار کنند. ضمن آنکه این مجموعه در راستای حمایت از مردم به رغم گران شدن بنزین کماکان حمل و نقل را رایگان انجام می‌دهد.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر فروشگاه اینترنتی با بیش از پنج هزار قلم کالا در تهران، کرج و مشهد خدمات می‌دهد، خبر داد که تا پایان ماه جاری شهرهای کرمان، قم و سمنان نیز به آن اضافه خواهد شد. ضمن آنکه سرویس ما در تهران از هفته جاری به صورت شبانه‌روزی به مشتریان خدمات می‌دهد. کلب‌خانی افزود: تنوع کالایی ما هم اکنون به 5500 قلم کالا رسیده و سعی داریم تا تخفیفات ارائه شده در فروشگاه افق کوروش را نیز در اُکالا ارائه دهیم.

کد خبر 410426

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =