۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

مدیرعامل فروشگاه اینترنتی افق کوروش خبر داد:

فراگیری خدمات «اُکالا» در سراسر ایران

در نظر داریم که تنوع کالایی را در فروشگاه اینترنتی اُکالا از 2هزار به 8 هزار کالا برسانیم
فراگیری خدمات «اُکالا» در سراسر ایران

یکی از خدماتی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در اختیار مشتریانش قرار داده، فروشگاه اینترنتی «اُکالا» است.

یکی از خدماتی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در اختیار مشتریانش قرار داده، فروشگاه اینترنتی «اُکالا» است.این فروشگاه‌ اینترنتی با رساندن رایگان محصولات به دست مشتریان در اسرع وقت و ارائه تخفیف‌هایی بیشتر از فروش حضوری، خدمات قابل توجهی را برای مصرف‌کننده ایجاد کرده است. با توجه به موضوع مذکور، فرصتی پیش آمد تا درخصوص تشریح بیشتر ابعاد این خدمات قابل توجه افق کوروش، گفت ‌وگویی با کاظم کلب‌خانی مدیر عامل فروشگاه‌ اینترنتی «اُکالا» انجام دهیم.
 
 ارائه خدمات فروشگاه اینترنتی «اُکالا» در چه زمینه‌ای بوده و برای گسترش آن چه برنامه‌هایی مدنظر است؟ 
مهم ترین برنامه‌های اُکالا افزایش تنوع کالایی است.اُکالا فروشگاه اینترنتی فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش است. فروشگاه‌های افق کوروش با توجه به تخفیف‌های هیجان انگیزش میان مردم شناخته می‌شود و از این حیث محبوب است. با توجه به اهداف توسعه‌ای در نظر داریم که تنوع کالایی را در فروشگاه اینترنتی اُکالا از ۲هزار به ۸ هزار کالا برسانیم. در حال حاضر ۵ هزار کالا بر روی اپلیکیشن و سایت اُکالا قابل رویت بوده و قابلیت سفارش‌دهی دارد. تهران،کرج و مشهد شهرهایی هستند که اُکالا در آن‌ها فعال است. در بین فروشگاه‌هایی که فروش اینترنتی دارند، اُکالا دایره توسعه‌ای بیشتری نسبت به سایر فروشگاه‌ها دارد. رقبای اُکالا فقط در شهرهای تهران و کرج سرویس می‌دهند. پیش‌بینی می‌شود تا اواسط ماه آینده شهر کرمان و اهواز هم دارای اُکالا شوند. همچنین تا پایان سال شهرهای بعدی هم به مدار اُکالا وارد خواهند شد. همچنین اُکالا در نظر دارد تا پایان سال حداقل ۱۰ شهر دیگر را به فروشگاه‌های اینترنتی مجهز کند.البته تداوم این روند برای گسترش به سراسر ایران از برنامه‌های راهبردی پیش رو به شمار می‌آید.

 بازه زمانی تحویل محصولاتی که مشتری از اُکالا سفارش می‌دهد، تقریبا طولانی بوده، برای کوتاه‌تر کردن این بازه زمانی چه برنامه‌ای دارید؟
اُکالا در مقایسه خود کمترین زمان را دارد و حدود ۲ ساعت محصولات را به دست مشتری می‌رساند. مدلی که اُکالا با آن خدمات رسانی می‌کند با سایر فروشگاه متفاوت است چرا که این فروشگاه‌ها از سوپرمارکت‌های محلی کالا را تأمین می‌کنند. در این نوع خدمات‌دهی لجستیک بسیار مهم است، این‌که لجستیک ما نیرویی بوده که آموزش کافی دیده و با توجه به این‌که سفارش را به در خانه‌ها می‌رساند و به حریم شخصی افراد نزدیک می‌شود، باید قابل اعتماد و شناخته شده باشد . البته این نیرو از فیلترهای درنظر گرفته شده هم عبور کرده که همه این موارد برای اُکالا امری بسیار مهم به شمار می‌آید. استفاده از نیروهای قابل اعتماد که تحت کنترل و بررسی هستند، برای رساندن سفارش‌ها به منازل، بسیار برای مردم اهمیت دارد.محصولی که ما به منازل می‌فرستیم تنوع کالایی ۵هزار قلمی دارد که شامل تخفیفات فراوانی هم می‌شود. سایر فروشگاه‌های اینترنتی فاقد این تخفیفات هستند و در آن‌ها تنوع کالایی بسیار کمتر است.بنابراین افزایش زمان به طور طبیعی به این پروسه اضافه می‌شود.همچنین با توجه به فشارهای اقتصادی موجود تنوع کالا و تخفیف‌ بسیار، مورد توجه مردم است.

 چه تسهیلاتی برای جلب بیشتر مشتریان به استفاده از خدمات اُکالا در نظر گرفته شده است؟
کسانی که از فروشگاه‌های اینترنتی مایحتاج خود را تأمین می‌کنند افرادی هستند که با برنامه‌ریزی خرید می‌کنند و اکثر این افراد به طور هفتگی و ماهانه از اُکالا خرید دارند. مشتریان با اطلاع از تخفیفات اقدام به خرید بیشتری می‌کنند. علاوه بر تمامی این مزایا، ما به صورت اتوماتیک سلیقه مشتری‌هایمان را تشخیص و محصولات مورد نیازشان را متناسب با مصرف‌شان برای آن‌ها ارسال می‌کنیم. البته تمامی خریدهای مشتری ثبت و با توجه به رفتار خرید آن‌ها، تخفیف‎ها و محصولات موردنیازشان به آن‌ها معرفی می‌شود. اُکالا انبارها و اجناس مخصوص به خود را دارد و نیاز نیست که محصولات را از دیگر انبارها یا فروشگاه‌ها خریداری کند، در نتیجه به لحاظ کیفیت و اعتماد در میان فروشگاه‌های اینترنتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

 فروشگاه‌های افق کوروش در سرویس دهی به مجموعه اُکالا چه نقشی دارند؟
با توجه به استقبال خوب مردم از فروشگاه‌های افق کوروش و اینکه «افق» با وجود بیش از ۱۷۳۰ شعبه در بازار پیشرو است، اگر بخواهیم از موجودی این فروشگاه‌ها برای فروش اینترنتی استفاده کنیم در این روند اختلال ایجاد می‌شود. به همین علت، ما فروشگاه‌هایی داریم که هیچ مشتری به شکل حضوری به آن مراجعه نمی‌کند و تمامی کالاهای این فروشگاه‌ها مستقیم در اختیار مشتریان اینترنتی قرار می‌گیرد. درحال حاضر برای تهران چهار مرکز برای فروش اینترنتی وجود دارد.سفارشات مشتریان با توجه به منطقه جغرافیایی که به این مراکز چهارگانه در تهران نزدیک‌ترند به دست مشتری می‌رسند.

 هدف‌گذاری رسیدن به ۱۰هزار سفارش آنلاین در روز مدنظر شما بود تا چه میزان به این هدف نزدیک شده‌اید؟
بهترین فروشگاه اینترنتی در دنیا روزانه ۵۰هزار سفارش خرید را به دست مشتری می‌رساند. با توجه به جمعیت بریتانیا که تقریبا با جمعیت ایران همخوانی دارد اگر در این مقیاس بخواهیم حرکت کنیم، با توجه به استانداردهای موجود و سرویس‌دهی ما تنها در سه شهر ایران می‌توان ادعا کرد که تا حدودی به این عدد نزدیک هستیم. در بازار اینترنتی اُکالا و سایر رقبای آن حدود ۱۰هزار فاکتور رد و بدل می‌شود که البته این عدد با عدد فروشگاه‌های فیزیکی فاصله بسیاری دارد. میزان فاکتور روزانه در فروشگاه‌های افق کوروش به حدود یک میلیون می‌رسد. پیش بینی می‌شود تا اوایل سال آینده بتوانیم روزانه به عدد ۱۰ هزار فاکتور در فروشگاه‌های اینترنتی اُکالا برسیم. همچنین با توجه به اضافه شدن ۱۰شهر دیگر این مهم محقق خواهد شد.البته باید این نکته را هم درنظر گرفت که ارزش سبد در خرید اینترنتی دو تا سه برابر فروش حضوری است.

  • شماره۳۳۱ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۹
کد خبر 410300

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =