تأمین مالی۳ هزار میلیاردی توسعه فرودگاه کیش از بازار سرمایه

دوشنبه گذشته بازار سرمایه شاهد تأمین مالی بخشی از مخارج راه اندازی ترمینال دوم فرودگاه بین المللی کیش برای سازمان مناطق آزاد کیش بود.

 دوشنبه گذشته بازار سرمایه شاهد تأمین مالی بخشی از مخارج راه اندازی ترمینال دوم فرودگاه بین المللی کیش برای سازمان مناطق آزاد کیش بود.
غلامحسین مظفری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در این خصوص اظهار داشت: یکی از مهم ترین اتفاق‌هایی که رخ  داده است، انتشار اوراق صکوک ۳ هزار میلیارد ریالی برای تکمیل ترمینال جدید  کیش است اگرچه تأمین مالی حوزه ناوگان حمل و نقل هوایی از طریق ابزارهای نوین تأمین مالی در بازار سرمایه تاکنون چندین مرتبه صورت پذیرفته است، ولیکن توسعه زیرساخت این صنعت برای اولین بار با انتشار این اوراق در بازار سرمایه کلید می خورد. وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط اقتصادی کشور ویژه است و فشارهای زیادی از ناحیه تحریم‌های ظالمانه بر کشور وارد آمده است اما در این بین، فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیار زیادی در کشور وجود دارد که می تواند مشکلات اقتصادی کشور را حل کند. مظفری همچنین گفت نمایشگاه امسال یک فرصت بسیار خوب است تا بتوانیم از این طریق فرصت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی کرده و تأمین مالی از منابع مختلف را به سرانجام برسانیم. حمایت بالاترین سطح اجرایی دولت از نمایشگاه کیش اینوکس ۲۰۱۹ نکته بسیار مهمی در این بین است که منجر شده امسال این نمایشگاه میزبان معاون اول رئیس جمهور، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، مشاور رئیس جمهور در روز افتتاحیه باشد همچنین وزارت امور خارجه نیز در نمایشگاه امسال همکاری‌های بسیار ارزشمندی را داشته است. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه عنوان داشت: تا سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه در کیش به اجرا می رسد که بیش از یک سوم بودجه عمرانی کشور است.
دیر به بازار سرمایه آمدیم
همچنین ، ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، در خصوص دلایل انتشار اوراق صکوک از طریق بازار سرمایه گفت: توسعه، هزینه کم، سرعت بالا و امکان بهره وری بالایی بخشی از قابلیت‌های فراوان بازار سرمایه برای انتخاب این بستر است ضمن آنکه وجود ابزارهای مختلف و متعدد که برای تأمین نیازهای مالی پروژه‌ها دارد شرایط مناسبی را برای منطقه آزاد کیش میسر می‌کند. وی در ادامه با اشاره به این نکته که تا همین لحظه هم  دیر به سمت بازار سرمایه آمده ایم، گفت: قصد داریم حداکثر استفاده را در رابطه با پتانسیل‌های جذب منابع مالی از بازار سرمایه برای پروژه‌های زیرساختی، گردشگری و عمرانی کرده و همچنین به رونق تولید و شرکت‌های تولیدی با رویکردهای مختلف مانند گردشگری، صنعتی و خدماتی کمک کنیم.
این مقام مسئول خبر گفت: برای اولین بار سه هزار میلیارد تومان اوراق صکوک منتشر می‌شود که منطقه آزاد کیش در این امر پیش قدم شده است. ضمن  آنکه برای سقف ۷ هزار میلیارد ریال برنامه ریزی شده است که اوراق منتشر کنیم و به  مرور تا سال‌های آینده این اتفاق خواهد افتاد. بحث اوراق منفعت را نیز در دست داریم که برای پروژه شرکت هواپیمایی کیش ایر و تأمین قطعات هواپیما از آن  بهره  خواهیم  برد. آخوندی گفت: مناطق آزاد تا کنون ارتباطی مناسبی با بازار سرمایه نداشتند؛ اما امسال در بازار سرمایه و  به  صورت اجرایی دو موضوع نقش بازار سرمایه در رونق تولید و هدایت نقدینگی برای ارتقا و ظرفیت سرمایه‌گذاری در این بازار را عملیاتی می‌کنیم.

  • شماره۳۲۹هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۴
کد خبر 410109

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =