فردا، سه هزار میلیارد ریال اوراق صکوک منتشر می‌شود

فردا برای اولین بار سه هزار میلیارد ریال اوراق صکوک منتشر می‌شود که منطقه آزاد کیش در این امر پیش قدم شده است.

در حاشیه نشست خبری ششمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی، ناصر آخوندی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، در خصوص دلایل انتشار اوراق صکوک از طریق بازار سرمایه به صدای بورس گفت: توسعه، هزینه کم، سرعت بالا و امکان بهره وری بالایی بخشی از  قابلیت های فراوان بازار سرمایه برای انتخاب این بستر است ضمن  آنکه وجود ابزارهای مختلف و متعدد که برای تامین نیازهای مالی پروژه ها دارد شرایط مناسبی را برای منطقه آزاد کیش میسر می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به این نکته که تا همین لحظه هم دیر به سمت بازار سرمایه آمده ایم، گفت: قصد داریم حداکثر استفاده را در رابطه با پتانسیل های جذب منابع مالی از بازار سرمایه برای پروژه‌های زیرساختی، گردشگری و عمرانی کرده و همچنین به رونق تولید و شرکت های تولیدی با رویکردهای مختلف مانند گردشگری، صنعتی و خدماتی کمک کنیم.
این مقام مسئول خبر داد: فردا برای اولین بار سه هزار میلیارد ریال اوراق صکوک منتشر می‌شود که منطقه آزاد کیش در این امر پیش قدم شده است. ضمن  آنکه برای سقف هفت هزار میلیارد تومان برنامه ریزی شده است که اوراق منتشر کنیم و به مرور تا سال‌های آینده این اتفاق خواهد افتاد. بحث اوراق منفعت را نیز در دست داریم که برای پروژه شرکت هواپیمایی کیش ایر و تامین قطعات هواپیما از آن بهره خواهیم برد.

کد خبر 409992

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =