ارزش بازار پرتفوی «گوهران» افزایش یافت

سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در ماهی که گذشت در سهام ۶۹ شرکت بورسی و غیربورسی فعال در ۳۴ صنعت همچون استخراج کانه‌های فلزی، محصولات کاغذی، فرآورده‌های نفتی، لاستیک و پلاستیک، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی، واسطه‌گری‌های مالی، انبوه سازی، رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن و... سرمایه‌گذاری کرده است.

سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در ماهی که گذشت در سهام ۶۹ شرکت بورسی و غیربورسی فعال در ۳۴ صنعت همچون استخراج کانه‌های فلزی، محصولات کاغذی، فرآورده‌های نفتی، لاستیک و پلاستیک، شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی، واسطه‌گری‌های مالی، انبوه سازی، رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن و... سرمایه‌گذاری کرده است.

خلاصه سرمایه‌گذاری‌ها
بر اساس این گزارش، این مجموعه دو هزار میلیارد ریالی در ابتدای دوره عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ مهر سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۹۸ در سهام ۷۷ شرکت سرمایه‌گذاری کرد که این رقم در پایان دوره مذکور به ۷۶ شرکت کاهش یافته است. در مجموع بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های «گوهران» در سهام ۷۷ شرکت در ابتدای مهر ماه امسال مبلغ سه هزار و ۵۲۸ میلیارد ریال محاسبه می‌شود که این رقم با افزایش به مبلغ ۱۹۵ میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال به سرمایه‌گذاری در سهام ۷۶ شرکت به بهای تمام شده سه هزار و ۷۲۴ میلیارد ریال تغییر یافت.

پرتفوی بورسی
مجموعه‌هایی همچون هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سنگ آهن گهر زمین، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، هلدینگ غدیر، فولاد مبارکه اصفهان، گسترش نفت و گاز پارسیان، سنگ آهن گهر زمین، مدیریت انرژی امید تابان هور و... سبد سرمایه‌گذاری بورسی این مجموعه را تشکیل می‌دهند. بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های شرکت در ابتدای مهر ماه امسال سه هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال محاسبه می‌شود که با رشد ۱۹۵ میلیارد ریالی به رقم سه هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال افزایش یافت. بر این اساس، ارزش بازار پرتفوی بورسی «گوهران» از شش هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال به شش هزار و ۷۱۸ میلیارد ریال رسیده و حدود ۱۶۰ میلیارد ریال افزایش را ثبت کرد. 

پرتفوی غیر بورسی
پرتفوی غیر بورسی شرکت توسعه گوهران امید را شرکت‌هایی همچون توسعه فناوری تحلیلگران امید، مواد برق کاسپین، خدمات مسافرتی و گردشگری گشن مهر پیشه، مواد برق کاسپین منطقه آزاد انزلی، توسعه تجارت بین المللی زرین پرشیای امید و پترو امید آسیا شامل می‌شوند که بهای تمام شده سرمایه‌گذاری در این سبد با افزایش به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از ۲۱۳ میلیارد و ۷۶۲ میلیون ریال به ۲۱۳ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال رسیده است.

معاملات سهام تحصیل شده
شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید در ماه گذشته بخشی از سهام ۲۰ شرکت بورسی و غیر بورسی همچون کارخانجات داروپخش،هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی پارس، فولاد کاوه جنوب، مدیریت انرژی امید تابان هور، هلدینگ غدیر و ... را به سبد سرمایه‌گذاری‌های خود افزود که بهای تمام شده خرید سهام شرکت‌های فعال در بازار سرمایه مبلغ ۳۸۱ میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال و بهای تحصیل سهام شرکت‌های غیربورسی مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال اعلام شد.

معاملات سهام واگذار شده
بر اساس این گزارش توسط «گوهران»، بخشی از سهام ۲۰ شرکت بورسی و غیر بورسی به همراه اوراق مشارکت پذیرفته شده در بورس همچون صنعتی بهشهر، مسکن پردیس، سرمایه‌گذاری سپه، پتروشیمی جم، پتروشیمی زاگرس، داروسازی سبحان، پشم شیشه ایران، بیمه ما، گروه مپنا و ... فروخته شده است. مبلغ کل این واگذاری بالغ بر ۳۰۶ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال محاسبه می‌شود که سود حاصل از آن با کسر بهای تمام شده ۱۸۵ میلیارد ریالی بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال محاسبه می‌شود.

درآمد حاصل از سود سهام
بر اساس اطلاعات موجود، تعداد ۶۰ میلیون و ۶۱۸ هزار سهم هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس تحت تملک شرکت سرمایه‌گذاری توسعه گوهران امید قرار دارد که در پی تقسیم سود نقدی به مبلغ ۳۶۰ ریال به ازای هر سهم در مجمع عمومی عادی سالانه سهامداران هلدینگ خلیج فارس، درآمد حاصل از سود سهام مجمع برگزار شده برای «گوهران» مبلغ ۲۱ میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال ثبت شد.
درضمن شرکت طی ماه مذکور اقدام به ارائه صورت‌های مالی ۹ماهه خود کرد که با توجه به این صورت‌های مالی و پرتفوی ماهانه ارائه شده خالص ارزش دارایی‌های هرسهم مبلغ ۳.۴۸۸ ریال برآورد شده است.

  • شماره۳۲۷هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۱۱
کد خبر 409861

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =