حقوق سهامداران خرد تازه وارد حفظ شود

شفافیت در بازار باید به عنوان رکن برتر و اصلی بازارسرمایه بیشتر تقویت شود تا از خسارت‌های احتمالی جلوگیری شود. ارکان بازارسرمایه و تمامی بازیگران و فعالان بازار باید در نظر داشته باشند، اگر حقوق سهامداران خرد تازه وارد حفظ شود از منافع آن همه بهره‌مند می‌شوند.

این روزها با رشد خوب شاخص مواجه هستیم که بخش زیادی از این رشد هم دلایل بنیادی ندارد. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشیم این است که معمولا در روندهای رشد بازارسرمایه، علاوه بر اقبال سهامداران و سرمایه‌گذاران فعال در بازار خیل عظیمی از سهامداران جدید نیز به بازار می‌آیند. این اقبال عمومی و افزایش حجم معاملات باید با حساسیت ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد تا تجربه خوبی از بازارسرمایه داشته باشند. سیاست‌گذاران این سهامداران جدید را باید به عنوان سفیران بازارسرمایه ببینند که درصورت موفق بودن سرمایه‌گذاری‌هایشان در بورس منجر به تبلیغ و تشویق دیگران می‌شود.
پس حفظ منافع این دسته از سهامداران برای منافع بلندمدت بازار از واجبات است.بخشی از این نقدینگی تازه نفس می‌تواند با تشویق و فرهنگ‌سازی به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری برود تا از ریسک کم‌تری برخوردار شوند و البته بازده معقولی نیز خواهند داشت. شفافیت در بازار باید به عنوان رکن برتر و اصلی بازارسرمایه بیشتر تقویت شود تا از خسارت‌های احتمالی جلوگیری شود. ارکان بازارسرمایه و تمامی بازیگران و فعالان بازار باید در نظر داشته باشند، اگر حقوق سهامداران خرد تازه وارد حفظ شود از منافع آن همه بهره‌مند می‌شوند.

  • مجتبی شهبازی-مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد
  • شماره۳۲۴ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۱۵
کد خبر 409586

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =