شناسایی ۷۰۰ محدوده امیدبخش معدنی

معاون دفتر امور اکتشافات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حدود ۷۰۰ محدوده امیدبخش معدنی در کشور شناسایی و برای ۵۰ مورد از پهنه‌ها پروانه صادر شده که مهم‌ترین مشکل عدم صدور پروانه‌های اکتشاف پهنه‌ها، مخالفت ارگان‌های دولتی است.

به گزارش صدای بورس، عباس امیدی در جلسه ارائه گزارش پی‌جویی و شناسایی پهنه‌های چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از سال ۹۱ تاکنون حدوداً ۱۶۵ پهنه اکتشافی در کشور تعریف و ابلاغ دستورالعمل پهنه‌ها به کشور از ۹۳ آغاز شده است.

 

وی افزود: این پهنه‌ها، حدود ۶۰۰ هزار کیلومترمربع از کشور را در برگرفته است که حدود ۸۰ پهنه در کشور تعیین تکلیف و آزاد شده‌اند.

امیدی گفت: حدود ۷۰۰ محدوده امیدبخش معدنی در کشور شناسایی و برای ۵۰ مورد از پهنه‌ها پروانه صادر شده که مهم‌ترین مشکل عدم صدور پروانه‌های اکتشاف پهنه‌ها، مخالفت ارگان‌های دولتی است.

وی بیان کرد: برنامه دولت تا پایان سال این است که بخش عمده‌ای از پهنه‌ها را آزادسازی و تعیین تکلیف کند.

معاون دفتر امور اکتشافات وزارت صمت با اشاره به اینکه کشور در زمینه اکتشافات فلزی همچون مس، آهن، سرب و روی دارای رتبه‌های مطلوب در دنیا است، اضافه کرد: هدف از پهنه‌های اکتشافی، شناسایی تمامی مواد معدنی موجود در کشور و مخصوصاً تمرکز بر روی پهنه‌های اکتشافی فلزی است.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر اکتشافات کشور سطحی بوده، هدف از تعریف پهنه، اکتشاف سیستماتیک فنی و اصولی در کشور است که دولت تصمیم گرفت اشخاصی که توانایی فنی و مالی را دارند در این زمینه ورود کنند.

امیدی خاطرنشان کرد: دو شرکت خارجی در زمینه پهنه‌های اکتشافی ورود کرده و محدودیتی برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی در این زمینه وجود ندارد.

کد خبر 408636

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =