«لاتان» نقطه پیوند انسان و تکنولوژی

«کورینا ای.لاتان»، کارآفرین، مهندس و فعال اجتماعی آمریکایی، مدیر اجرایی، یکی از بنیان‌گذاران و عضو هیات مدیره آنترو ترونیکس AnthroTronix, Inc., شرکت تحقیق و توسعه زیست پزشکی بوده که دفتر اصلی آن در مریلند آمریکا واقع شده است.

لاتان را بیشتر به دلیل کار بر روی نرم‌افزارهای بهداشتی دیجیتال و همچنین سهم وی در ایجاد تکنولوژی کمک رسان می‌شناسند. او مدرک لیسانس خود را در رشته بیوسایکولوژی که نوعی از روانشناسی با شناخت بر جنبه‌های بیولوژیک و فیزیولوژیکی است و همچنین رشته ریاضیات از کالج سواتمور پنسیلوانیا و مدرک فوق لیسانس خود را در رشته هوافضا و فضانوردی و دکترای خود را در رشته علوم اعصاب از دانشگاه ام‌آی‌تی در ماساچوست دریافت کرد.
لاتان پیش از راه‌اندازی آنترو ترونیکس، استادیار درس مهندسی پزشکی در دانشگاه کاتولیک آمریکا و همچنین استادیار درس مهندسی هوافضا در دانشگاه مریلند کالج پارک بود. در سال 1999 او در بنیان‌گذاری آنترو ترونیکس شرکت کرد و در سال 2005 AT KidSystems, Inc را بنیان گذاشت که شکل دیگری از آنترو ترونیکس بود و نقطه اتصال جایگزین کامپیوتر و نرم افزارهای آموزشی شد.

خدمت به کودکان اوتیسم

لاتان در آنترو ترونیکس به دنبال توسعه ابزارهای کمکی زیست پزشکی همچون کوزموبوت بود که روباتی تعاملی برای خدمت به کودکان اوتیسم و دیگر اختلالاتی است که بر سیستم عصبی تاثیرگذار است. به تازگی او هدایت توسعه ارزیابی عاطفی اتوماتیک دفاعی (DANA) را بر عهده گرفته که یک پلتفرم بهداشتی دیجیتالی پاکسازی شده است که به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی برای ارزیابی و شناخت بهتر از مخاطبان‌شان کمک می‌کند. لاتان همچنین به دلیل به کارگیری خدمات روباتیک در خدمت به کودکان کم توان شناخته شده و در این رابطه مجلات فوربس، تایمز و د نیویورکر از او نام برده و خدماتش را مورد تقدیر قرار داده‌اند. او به القاب نوآور برتر مریلند، صد نوآور برتر جهان و خلاق‌ترین افراد در کسب و کار از سوی شرکت‌ها و مجلات مختلف دست یافته است.

 

  • اکرم شعبانی-روزنامه نگار
  • شماره ۳۱۳ هفته نامه اطلاعات بورس- صفحه ۸
کد خبر 408506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =