بيش از هر زمان ديگر نيازمند توسعه صنعت مس هستيم

اردشير سعدمحمدي مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پیامی به مناسبت روز «ملی صنعت و معدن» با تبریک این رویداد مهم، از تلاش و زحمات تمامی مدیران، کارکنان و سربازان جبهه تولید در حوزه صنعت و معدن به‌ویژه صنعت مس کشور تقدیر کرد.

نامگذاری دهم تیرماه در تقویم ایران زمین به نام روز «صنعت و معدن» نشانگر کلیدی بودن این بخش از دایره اقتصاد ایران است. این روز فرصتی ارزشمند است تا دست‌اندرکاران بخش صنعت و معدن درخصوص گذشته، حال و آینده این حوزه زمینه‌ساز خلق طرحی نو و تعالی‌بخش برای بخش صنعت و معدن کشور شوند. بدون شك، برای کشوری که طی یک‌صد سال گذشته طلای سیاه تمام بخش‌های اقتصاد را تحت‌الشعاع خود قرار داد ارتقای حوزه معدنی کشور می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات اقتصادی‌ و افزایش تاب‌آوری اقتصادی کشور در مقابل تکانه‌ها و تهدیدهای خارجی باشد.
در بين حوزه‌های معدنی، صنعت مس به خاطر جایگاه استراتژیک و بدون رقیبش می‌تواند نقشی خطیر در رشد اقتصادی کشور عزیزمان ایران بازی کند. صنعتی که در طول چهار دهه گذشته با وجود تحریم‌ها به رشد خود ادامه داده است و اکنون در این برهه زمانی بیش از هر زمان دیگر نیازمند ارتقا جایگاهش در اقتصاد کشور از طریق پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای در قالب «سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي» و منويات مقام معظم رهبري در خصوص «رونق تولید» است.
در اين راستا، شركت ملي صنايع مس ايران متعهد است تا با همدلي و همكاري تمامي سخت‌كوشان صنعت مس از شمال‌غربي تا جنوب‌شرقي ايران و با حمايت از بخش خصوصي نقشه راه توسعه صنعت مس را بر مبناي افزايش توليد، ورود به صنايع پايين دستي، ارتقاي سطح فني و تكنيكي ترسيم و عملياتي كند تا امكان اشتغال‌زايي بیشتر و برخورداري اين بركت خدادادي را براي كشور و نظام مقدس جمهوري اسلامي فراهم كند.
اینجانب روز ملی صنعت و معدن را به همه صنعتگران و معدنکاران کشور و هم‌چنین پرسنل سخت‌کوش صنعت مس کشور که با تلاش شبانه‌روزی نقش مهم و اساسی در توسعه این صنعت حیاتی کشور دارند؛ تبریک عرض می‌کنم. اميد است با توكل بر الطاف الهي و برخورداري از دانش متخصصان  و اساتيد فرهيخته و توانمند كشور و استفاده از دانش روز دنيا گام‌هاي مؤثرتری در راستاي ارتقا و تعالي صنعت مس كشور برداشته و در چشم‌انداز 1404 رتبه خود را در رديف ده كشور برتر تولیدکننده مس قرار دهيم.


اردشير سعدمحمدي
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران

کد خبر 408089

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =