افزایش تنش بین کارگزاران و مشتریان

حمیدرضا مهرآور مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با بیان این که سامانه مدیریت ریسک هیچ گونه تاثیرمستقیم در کنترل ریسک ندارد، گفت: به نظر می رسد این دستورالعمل به نوعی ریسک شرکت های کارگزاری را افزایش هم داده است.

وی در ادامه افزود: قبلا یک رقم خاصی به مشتری اعتبار می دادیم و الباقی وجه را نیز از مشتری تقاضا می کردیم که واریز کند ومشتری هم واریز می کرد.
مدیرعامل کارگزاری بانک سامان در همین راستا بیان داشت : نکته دیگری که وجود دارد این است که بر چه مبنایی تا ساعت 11 و نیم تعیین شده است؟ از سوی دیگر اگر حجم معاملات را در نظر بگیریم متوجه کاهش محسوس آن خواهیم شد. مهرآور با بیان این که به نظر می رسد کاهش حجم معاملات موجب کاهش درآمد شرکت های کارگزاری می شود، بیان کرد: این دستورالعمل نه تنها ریسکی را کاهش نمی دهد بلکه در پی کاهش درآمد شرکت های کارگزاری درآمد ارکان نیز با افت مواجه خواهد شد و هیچ تاثیر مستقیم و مثبتی بر ریسک شرکت های کارگزاری ندارد. این فعال بازار سرمایه در ادامه گفت: قبل از ابلاغ این دستورالعمل اعلام کردیم که این سامانه هدف مورد نظر نهاد ناظر را برآورده نخواهد کرد. وی با بیان این که اجرای فعالیت سامانه نامک موجب ناراحتی اصحاب بازار سرمایه شده است، اظهار کرد: هیچ کدام از مدیران شرکت های کارگزاری در این که بتوان ریسک کارگزاری را به یک صورت منظم وحرفه ای مدیریت کرد مخالفتی ندارند ولی اتفاقی که افتاده است این  است که سامانه مذکور نه تنها ریسک را کنترل نکرده بلکه کمی افزایش هم داده است و حتی موجب افزایش تنش بین کارگزاران و مشتری ها شده است.

 

  • شماره ۳۱۱ هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه ۴
کد خبر 408072

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =