نبود مشتری و تمرکزبر ایجاد بازار رقابتی

بانک سپه در راستای خروج از بنگاه داری، آگهی عرضه ۵۰ درصد از سهام تحت تملک این بانک از شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید را اوایل اردیبهشت منتشر کرد و انجام این کار را برعهده کارگزاری این بانک گذاشته بود.

بانک سپه در راستای خروج از بنگاه داری، آگهی عرضه ۵۰ درصد از سهام تحت تملک این بانک از شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید را اوایل اردیبهشت منتشر کرد و انجام این کار را برعهده کارگزاری این بانک گذاشته بود. اما در تاریخ 7 خرداد و 5 روز قبل از عرضه واگذاری سهام، شرکت کارگزاری آگهی لغو این عرضه را در سایت شرکت بورس منتشر می‌کند.
سید ابراهیم عنایت مدیر عامل کارگزاری بانک سپه، چندی پیش در خصوص لغو این واگذاری گفته بود: بانک سپه که خود را تابع دولت دانسته و از دستورات هیئت وزیران پیروی می‌کند، به دلیل اینکه بتواند بازار رقابتی‌تری را برای فروش سهام خود ایجاد کند، عرضه مذکور را به عقب انداخت.عنایت با اعلام این که در جریان واگذاری، تقاضای رسمی‌به ما اعلام نشد،افزود: به همین دلیل هیئت مدیره بانک سپه تصمیم گرفت در راستای تسهیل واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه خود، شرایط را برای همه متقاضیان فراهم کند.

لغو، به خاطر مدل جدید واگذاری و نبود امکان اظهار نظر
سید مهدی پارچینی سرپرست معاونت بازار در خصوص لغو عرضه سهام شرکت گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید گفت: دلیل لغو این عرضه استفاده از ظرفیت ایجاد شده در مصوبه جدید دولت مبنی بر استفاده بانک‌های دولتی از مدل‌های واگذاری بنگاه‌ها در خصوصی سازی بود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا خریداری برای این عرضه وجود داشته یا خیرافزود:  در خصوص بودن با نبودن خریدار امکان اظهار نظر وجود ندارد.

11 اطلاعیه واگذاری و صدر نشینی بانک سپه در لغو عرضه

براساس این گزارش و در جدول زیر به بررسی خروج بانک از سهام برخی شرکت‌ها از تاریخ اول دی سال 97 تا 20 خرداد سال 98 پرداخته‌ایم. در 171 روز گذشته 11 اطلاعیه عرضه از سوی بانک‌های مختلف در سایت  شرکت بورس  و اوراق بهادار منتشر شده است. بانک سپه با دوبار آگهی عرضه و خروج از سهامداری گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و لغو آن صدر نشین لغو واگذاری در چندماه گذشته بوده است.

  • شماره ۳۰۹ هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه ۵
کد خبر 407703

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =