قیمت نفت در آغاز معاملات دوشنبه اندکی افت کرد

قیمت‌های نفت در حالی امروز۲۶فروردین ۹۸ با افت اندک مواجه شد که شاخص برنت در جلسه معاملاتی قبلی، به یک رکورد ۵ ماهه جدید دست یافته و نگرانی‌ها در مورد افزایش عرضه، قیمت‌ها را پایین آورده است.

به گزارش صدای بورس به نقل از رویترز، روز دوشنبه، قیمت‌های نفت در حالی با افت اندک در معاملات امروز دوشنبه ۲۶ فروردین ۹۸ مواجه شده که شاخص برنت در جلسه معاملاتی قبلی، به یک رکورد ۵ ماهه جدید دست یافته بود؛ این در حالی است که نگرانی‌ها در مورد افزایش عرضه، قیمت‌ها را پایین آورد.

تا ساعت ۷:۳۳ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت)، با ۷ سنت یا ۰.۱۰ درصد کاهش، به ۷۱.۴۸ دلار رسید. این درحالی است که شاخص برنت در معاملات روز جمعه به رکورد ۷۱.۸۷ دلار رسیده بود که بالاترین سطح آن از ۱۲ نوامبر است.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، به ۲۴ سنت یا ۰.۳۸ درصد کاهش، به ۶۳.۶۵ دلار رسید.

رئیس شرکت ملی نفت لیبی روز جمعه هشدار داده بود که ادامه درگیری‌ها می‌تواند کل تولید نفت خام این کشور را مختل کند.

اما منابع آگاه خبر دادند که عربستان سعودی که طرفدار ادامه کاهش تولید نفت است، احتمال دارد با تداوم اختلال در عرضه نفت جهان، تولید نفت خود را افزایش دهد. همچنین آنتوان سیلووانوف، وزیر مالی روسیه گفت که روسیه و اوپک ممکن است برای تقابل با آمریکا بر سر به دست آوردن سهم بازار، تولید خود را افزایش دهند، اگرچه این اقدام می‌تواند قیمت‌های نفت را به زیر ۴۰ دلار در هر بشکه برساند.

از سوی دیگر، شرکت‌های انرژی آمریکایی، برای دومین هفته متوالی تعداد چاه‌های فعال خود را افزایش دادند و رقم آن را به ۸۳۳ حلقه رساندند.

کد خبر 405478

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =