​هدف ما دستیابی به تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق است/ مهمترین کالاهای صادراتی ایران

​معاون اول رییس جمهوری گفت: در حال حاضر محصولات پلیمری و فرآورده های آن، محصولات لبنی، ماشین آلات صنعتی و به ویژه برق و گاز مهمترین کالاهای صادراتی ایران به عراق هستند.

معاون اول رئیس جمهوری هدف ایران در زمینه توسعه همکاری های اقتصادی و سیاسی با عراق را رسیدن به عدد ۲۰ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: تحقق این هدف نقش بسزایی در توسعه کمی و کیفی روابط و ارتقای شاخص های اقتصادی مناسبات دو کشور دارد.

به گزارش صدای بورس به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین، ‌اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در نشست مشترک تجار و بازرگانان ایران و عراق که عصر امروز در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد گفت: انتظار داریم پس از سفر (اسفندماه ٩٧) رییس جمهوری اسلامی ایران و حضور نخست وزیر عراق در ایران آن هم کمتر از یک ماه روابط دو کشور افزایش و توسعه همکاری ها شتاب بگیرد.

وی افزود: امیدواریم با ترسیم نقشه راه همکاری بانکی که محور مذکرات قبلی و کنونی ما است ، بخش زیادی از موانع بانکی پیش روی بخش خصوصی برای فعال شدن روابط همکاری برطرف شود.

جهانگیری اضافه کرد: همکاری های اقتصادی ایران و عراق در سال های اخیر روند رو به رشد داشته است، به طوری که مجموع مبادلات تجاری ما به عدد ۱۲ میلیارد دلار رسیده است.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: راهبرد ما در زمینه توسعه همکاری های اقتصادی و سیاسی با عراق، رسیدن به عدد ۲۰ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۰ است که تحقق این هدف نقش بسزایی در توسعه کمی و کیفی روابط و ارتقای شاخص های اقتصادی مناسبات دو کشور دارد.

جهانگیری بیان کرد: برای تحقق هدف ٢٠ میلیاردی در سال ١۴٠٠ باید موانع پیش روی توسعه اقتصادی به ویژه در بخش خصوصی ایران و عراق توسط کمیسیون های اقتصادی و اتاق های بازرگانی و البته اتاق بازرگانی مشترک دو کشور شناسایی و برطرف شود.

 

کد خبر 405323

اخبار مرتبط

  • عراق پول گاز ایران را نمی‌دهد

    عراق پول گاز ایران را نمی‌دهد

    عضو هیات مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اظهار داشت: عراقی‌ها با بهانه‌های مختلف سعی کردند که از پرداخت پول به ایران اجتناب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =